HomeHome  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  

Share | 
 

 Round 8 - Dijon

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
AuthorMessage
Guillaume Siebert
League Owner
avatar

Number of posts : 13538
Age : 30
Location : Paris, France
Registration date : 2008-09-08

PostSubject: Round 8 - Dijon   Thu 27 May 2010 - 16:32



Round 8 - Dijon
13 / 06 / 2010







Planning ( All times CET, Paris Time ) :

Thurday / Jeudi :

21 H 00 : F1 1979 qualifications ( 2 hours )

Saturday / Samedi :

21 H 00 : F1 1979 qualifications ( 3 hours )

Sunday / Dimanche :

20 H 00 : Free practice / Essais libres
20 H 45 : Warm up
21 H 15 : Race start / Départ de la course ( 80 laps )

RACE PASSWORD : hso79
Training password : hso
HSO rFactor servers informations
=> DOWNLOAD TRACK <=
=> HOTLAPS <=


Pole record : 1'09"502 (Sebastien Le Loch, Williams FW07, 2008)
Fastest race lap record : 1'11"194 (Sebastien Le Loch, Williams FW07, 2008)
Race time record : 1h36min49s (Guillaume Siebert, Arrows A2mk1, 2008)

=================================

Here's a quick reminder of few rules for the race :

- No nicknames on server, everybody race with his real name

- No chat during qualifying session and race. Please respect others drivers on the track, and wait for the end of the session to chat.

- Please be very careful at the start, the race is long, cars very sensitive to contacts. The start's replay will be carefully reviewed and there will be sanctions against wreckless drivers.
Nevertheless, we will take in consideration that newcomers haven't necessarily an experience of such races.

- Set up your car so it doesn't smoke during qualifying and race or you'll incur a sanction. It is higly recommended to set the radiator size at the maximum for the race, cars heat up in huge proportions on the starting grid. Don't play with hrottle when your car is stopped. Dont forget there is a formation lap.

We will use the GP1979 Master Series V1.1 mod.

=================================
Je vous rappelle ces quelques règles :

- Pas de pseudos sur le serveur, on court sous son vrai nom.

- Pas de chat en qualifs, encore moins en course. On respecte les pilotes en piste, et on attend la fin de la session pour parler ou s'excuser si besoin.

- Grande prudence au départ, la course est longue, les voitures fragiles. Le replay du départ sera examiné après course, tout comportement trop dangereux sera sanctionné pour la prochaine course. La modération sera tout de même plus souple pour les nouveaux arrivants.

- Réglez votre voiture de façons à ce qu'elle ne fume ni en qualifications ni course. Des sanctions seront prises le cas échéant. Il est recommandé de mettre le radiateur au maximum pour la course, les voitures chauffent énormément sur la grille de départ, ne jouez pas de l'accélérateur à l'arrêt. N'oubliez pas qu'il y a un tour de formation.

Nous utiliserons le mod GP1979 Master Series V1.1.

======================================

In blue, drivers who confirmed their participation to the race. If you didn't confirm before the start of Saturday's qualifying session, you'll be considered as absent and your car will be free.

En bleu les pilotes qui ont confirmé leur participation à la course. Si vous n'avez pas confirmé avant le début de la séance de qualifications de Samedi, vous serez considéré comme absent et votre voiture sera libre.

Cars for this race / Châssis pour la course :

Lotus Cosworth :

#1 Lotus 80mk2 : Roman Koranda
#2 Lotus 79 : Bernard Jeanmart

Tyrrell Cosworth :

#3 Tyrrell 009 : Franck Labédan
#4 Tyrrell 009 : Pierre Labédan
#33 Tyrrell 009 : Grégory Letellier

Brabham :

#5 Brabham BT48 : Antoine de Mautor
#6 Brabham BT48 : Mario Gassner

Mclaren Cosworth :

#7 Mclaren M28D : Free / Libre
#8 Mclaren M28D : Ludovic Tiengou

ATS Cosworth :

#9 ATS D2 : Jan Vershueren

Ferrari :

#11 Ferrari 312T4 : Grégoire Goissen
#12 Ferrari 312T4 : Pierre Pfleger

Fittipaldi Cosworth :

#14 Fittipaldi F5A : Free / Libre
#19 Fittipaldi F5A : Free / Libre

Renault :

#15 Renault RS11 : Steve Parker
#16 Renault RS12 : Kimmo Kononen

Shadow Cosworth :

#17 Shadow DN9b : Gianluca Desposito
#18 Shadow DN9 : Luis Garcia

Wolf Cosworth :

#20 Wolf WR8 : JP Campmajo

Ensign Cosworth :

#22 Ensign N179mk2 : Bruno Frigiere

Merzario Cosworth :

#24 Merzario A2 : Free / Libre

Ligier Cosworth :

#25 Ligier JS11 : Frank Verplanken
#26 Ligier JS11 : Carl Larrad

Williams Cosworth :

#27 Williams FW07 : Vincent Rieux
#28 Williams FW07 : Vincent Beretta

Arrows Cosworth :

#29 Arrows A2 mk1 : Guillaume Siebert
#30 Arrows A2 mk1 : Tiago Malafaya

Rebaque Cosworth :

#31 Lotus 79 : Patrice Gibelin

Alfa Romeo :

#35 Alfa Romeo 179 : Carlo Pozzi
#36 Alfa Romeo 179 : Stefan Maurischat

Kauhsen Cosworth :

#36 Kaushen WK : Ludovic Tagli


=================================



Round 8 - Dijon
Starting Grid



1 Pierre Labedan Tyrrell Cosworth 1:09,435
2 Gregoire Goissen Ferrari 1:09,744
3 Vincent Rieux Williams Cosworth 1:09,898
4 Frank Verplanken Ligier Gitanes Cosworth 1:09,983
5 Vincent Beretta Williams Cosworth 1:10,140
6 Guillaume Siebert Arrows Cosworth 1:10,248
7 Kimmo Kononen Renault Elf 1:10,807
8 Steve Parker Renault Elf 1:10,827
9 Carlo Pozzi Alfa Romeo 1:10,850
10 Gregory Letellier Candy Tyrrell Cosworth 1:10,923
11 Pierre Pfleger Ferrari 1:10,934
12 Mario Gassner Brabham Parmalat 1:11,091
13 Franck Labedan Tyrrell Cosworth 1:11,185
14 Roman Koranda Lotus Cosworth 1:11,314
15 JP Campmajo Wolf Cosworth 1:11,661
16 Carl Larrad Ligier Gitanes Cosworth 1:11,995
17 Antoine de Mautor Brabham Parmalat 1:12,774
18 Bruno Frigiere Ensign Cosworth 1:13,114
19 Luis Garcia Shadow Cosworth 1:13,424
20 Bernard Jeanmart Lotus Cosworth 1:13,511
21 Ludovic Tiengou McLaren Cosworth 1:13,540
22 Patrice Gibelin Rebaque Cosworth 1:14,624
23 Jan Verschueren ATS Cosworth 1:15,168
24 Gianluca Desposito Shadow Cosworth 1:15,286

_________________


Last edited by Guillaume Siebert on Mon 14 Jun 2010 - 10:52; edited 15 times in total
Back to top Go down
Tiago Malafaya
Racing Legend
avatar

Number of posts : 3384
Age : 40
Location : Porto, Portugal
Registration date : 2008-10-05

PostSubject: Re: Round 8 - Dijon   Thu 27 May 2010 - 16:38

:top:

_________________
Back to top Go down
Mario Gassner
Experienced Driver
avatar

Number of posts : 292
Age : 34
Location : Principality of Liechtenstein
Registration date : 2008-11-22

PostSubject: Re: Round 8 - Dijon   Thu 27 May 2010 - 17:03

oh yes, dijon, i am present!

_________________
"With your mind power, your determination, your instinct and the experience as well, you can fly very high." Ayrton Senna da Silva
Back to top Go down
Bruno Frigiere
Club Driver
avatar

Number of posts : 149
Age : 48
Location : France
Registration date : 2010-04-29

PostSubject: Re: Round 8 - Dijon   Thu 27 May 2010 - 17:12

Présent également, avec joie comme toujours! :conduit:

_________________

Pour gagner sa vie faut travailler, pour devenir riche faut faire autre chose.
Back to top Go down
Carlo Pozzi
Pro Driver
avatar

Number of posts : 805
Age : 25
Location : Milan, Italy
Registration date : 2009-11-28

PostSubject: Re: Round 8 - Dijon   Thu 27 May 2010 - 17:27

:top:
Back to top Go down
Jan Kowalski
Pro Driver
avatar

Number of posts : 538
Age : 29
Location : Germany
Registration date : 2008-11-28

PostSubject: Re: Round 8 - Dijon   Thu 27 May 2010 - 17:35

need a good car ;-) So just notice my desire if one will be free :D

_________________
Back to top Go down
Frank Verplanken
League Owner
avatar

Number of posts : 11663
Age : 42
Location : Nice, France
Registration date : 2008-09-08

PostSubject: Re: Round 8 - Dijon   Thu 27 May 2010 - 17:38

It won't be Ligier #25 Jan Laughing Wink !
Back to top Go down
http://historicsimracing.org/en/index
Jan Kowalski
Pro Driver
avatar

Number of posts : 538
Age : 29
Location : Germany
Registration date : 2008-11-28

PostSubject: Re: Round 8 - Dijon   Thu 27 May 2010 - 17:39

:D

_________________
Back to top Go down
Carlo Pozzi
Pro Driver
avatar

Number of posts : 805
Age : 25
Location : Milan, Italy
Registration date : 2009-11-28

PostSubject: Re: Round 8 - Dijon   Thu 27 May 2010 - 17:48

:top:
Back to top Go down
Ludovic Tiengou
Racing Legend
avatar

Number of posts : 2986
Age : 49
Location : Grenoble far away from Brittany, France
Registration date : 2008-12-12

PostSubject: Re: Round 8 - Dijon   Thu 27 May 2010 - 20:48

Présent sauf si tout saute durant la course de sebring

_________________
Back to top Go down
Vincent Rieux
Experienced Driver
avatar

Number of posts : 211
Age : 42
Location : Bruxelles
Registration date : 2008-11-12

PostSubject: Re: Round 8 - Dijon   Thu 27 May 2010 - 20:59

i'll be there ! Sorry Jan Wink
Back to top Go down
Jan Kowalski
Pro Driver
avatar

Number of posts : 538
Age : 29
Location : Germany
Registration date : 2008-11-28

PostSubject: Re: Round 8 - Dijon   Thu 27 May 2010 - 21:48

It looks like the Merzario is my last hope ;-)

_________________
Back to top Go down
Kimmo Kononen
Experienced Driver
avatar

Number of posts : 308
Age : 43
Location : Sweden
Registration date : 2009-08-08

PostSubject: Re: Round 8 - Dijon   Fri 28 May 2010 - 8:53

I'll be there.

What is the reason we're using a converted version from GTL, not the 79 one? I don't like this one... Sad
Back to top Go down
Guillaume Siebert
League Owner
avatar

Number of posts : 13538
Age : 30
Location : Paris, France
Registration date : 2008-09-08

PostSubject: Re: Round 8 - Dijon   Fri 28 May 2010 - 10:46

Because its much more accurate, especially the elevation changes which are completly off on the GPC79 version. I think François Besançon drove on the real track and thought the same. Wink

_________________
Back to top Go down
Pierre Labédan
Pro Driver
avatar

Number of posts : 651
Age : 64
Location : Nogaro gers
Registration date : 2009-04-29

PostSubject: Re: Round 8 - Dijon   Fri 28 May 2010 - 15:27

bonjour guillaume,est ce qu'en 2008 vous utilisiez le tracé actuel ou l'ancien tracé ,il semble que les chronos étaient meilleurs en 2008 qu'en 2009 scratch


Last edited by Pierre Labédan on Fri 28 May 2010 - 15:29; edited 1 time in total
Back to top Go down
Guillaume Siebert
League Owner
avatar

Number of posts : 13538
Age : 30
Location : Paris, France
Registration date : 2008-09-08

PostSubject: Re: Round 8 - Dijon   Fri 28 May 2010 - 15:28

Oui c'était exactement le même tracé.

_________________
Back to top Go down
Pierre Labédan
Pro Driver
avatar

Number of posts : 651
Age : 64
Location : Nogaro gers
Registration date : 2009-04-29

PostSubject: Re: Round 8 - Dijon   Fri 28 May 2010 - 15:33

merci,le gauche en dévers était plus facile à négocier donc plus rapide ,je pense
Back to top Go down
Guillaume Siebert
League Owner
avatar

Number of posts : 13538
Age : 30
Location : Paris, France
Registration date : 2008-09-08

PostSubject: Re: Round 8 - Dijon   Fri 28 May 2010 - 15:38

Non non tu m'as mal compris, le tracé utilisé en 2008, 2009 et 2010 est le même. Wink

_________________
Back to top Go down
Pierre Labédan
Pro Driver
avatar

Number of posts : 651
Age : 64
Location : Nogaro gers
Registration date : 2009-04-29

PostSubject: Re: Round 8 - Dijon   Fri 28 May 2010 - 15:45

si si j'ai bien compris ,ma question initiale était due au fait que ,les chronos étant meilleurs en 2008 je pensais que c'était l'ancien tracé qui me semble plus rapide qui était utilisé,mais ce n'était pas le cas. :smil20:
Back to top Go down
Guillaume Siebert
League Owner
avatar

Number of posts : 13538
Age : 30
Location : Paris, France
Registration date : 2008-09-08

PostSubject: Re: Round 8 - Dijon   Fri 28 May 2010 - 16:01

Ok Smile
Les chronos plus rapides en 2008 viennent juste d'une répartition des châssis/pilotes un peu différente.

_________________
Back to top Go down
Greg Goissen
Racing Legend
avatar

Number of posts : 4231
Age : 33
Location : HOSSEGOR
Registration date : 2010-03-25

PostSubject: Re: Round 8 - Dijon   Fri 28 May 2010 - 19:00

present , en esperant recuperer une voiture pas trop mal car la je tourne en 1.09 .9 :conduit: :conduit:

_________________
Back to top Go down
Pierre Pfleger
Pro Driver
avatar

Number of posts : 750
Age : 56
Location : Vosges
Registration date : 2010-01-02

PostSubject: Re: Round 8 - Dijon   Fri 28 May 2010 - 19:53

Présent.

Gregoire, pour l'instant c'est mal barré pour avoir une bonne voiture. Bah, si tu te retrouves avec un veau tu rouleras avec moi, ce sera sympa. lol!
Back to top Go down
Guillaume Siebert
League Owner
avatar

Number of posts : 13538
Age : 30
Location : Paris, France
Registration date : 2008-09-08

PostSubject: Re: Round 8 - Dijon   Fri 28 May 2010 - 20:35

Oui c'est pas gagné, en général les pilotes qui ont les fusées ne sont pas très souvent absents, bizarre hein :D

_________________
Back to top Go down
Kimmo Kononen
Experienced Driver
avatar

Number of posts : 308
Age : 43
Location : Sweden
Registration date : 2009-08-08

PostSubject: Re: Round 8 - Dijon   Fri 28 May 2010 - 22:30

Guillaume Siebert wrote:
Because its much more accurate, especially the elevation changes which are completly off on the GPC79 version. I think François Besançon drove on the real track and thought the same. Wink
Fair enough. I might be wrong, but to me it seems that every time I drive a GP79 mod car on a converted track from any SimBin game, the tires overheat badly. Always. And in a very short time. May just be me though, anyone else thought about that?
Back to top Go down
Vincent Beretta
Racing Legend
avatar

Number of posts : 1397
Age : 39
Location : France
Registration date : 2008-12-15

PostSubject: Re: Round 8 - Dijon   Sat 29 May 2010 - 7:47

:hello: présent

_________________
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: Round 8 - Dijon   

Back to top Go down
 
Round 8 - Dijon
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 7Go to page : 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
 Similar topics
-
» 100 Round Drums for the Bren
» Bofors 40 mm drill round
» CAN XIN MAU PATTERN CUA MERRY GO ROUND
» "Spin and Manipulation - Round Up the Usual Suspects " -Isabel Oliveira and Joana Morais 23/10/2014
» There's a rumour going round Kate's in the NY Honours list

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Historic Simracing Organisation :: Archives :: 2010 :: 1979 F1-
Jump to: