Historic Simracing Organisation
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Historic Simracing Organisation


 
HomeHome  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  

 

 Round 2 - Grande Prêmio do Brasil [Jan 22nd]

Go down 
+39
Jukka Närhi
Jason White
Alex Riolo
Alberto Ibañez
Cláudio Augusto
Ben Paulet
Sky Willis
Guillaume Siebert
Rossetti Paolo
Greg Hunt
Pascal Mikula
Vincent Beretta
Steve Parker
Paulo Rodrigues
Brian Janik
Jason Fitch
Sebastian Vignone
Petr Hlavac
Raul Jereb
Mick Chapman
Arpad Vincze
Didier Conjeaud
Florkin Marc
Gabriele Del Piccolo
Juha Bos
Raymond Riddall
François Remmen
Martin Lacina
David Jundt
David Jaques
Michael Drechsler
Michal Janak
Emmanuel Haas
Gérard Ryon
Yves Plaçais
Jonatan Acerclinth
Jan Kowalski
Ludovic Tiengou
Richard Coxon
43 posters
Go to page : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
AuthorMessage
David Jundt
Racing Legend
David Jundt


Number of posts : 2647
Age : 34
Location : Binningen, Switzerland
Registration date : 2012-07-14

Round 2 - Grande Prêmio do Brasil [Jan 22nd] - Page 7 Empty
PostSubject: Re: Round 2 - Grande Prêmio do Brasil [Jan 22nd]   Round 2 - Grande Prêmio do Brasil [Jan 22nd] - Page 7 Icon_minitimeSat 21 Jan 2017 - 23:59

Ludovic Tiengou wrote:
DNQ as forecast. There's go strike one.

The good thing is that I'm going to go to sleep sooner every sunday's race from now on. Now I've twelve seconds to find at Imola to match my historical counterpart (I'm in 1.38.3 and Eric Comas does a 1.26.2). It's the only challenge I'm up to from now as I can flush down the toilet any hope of further qualifications.

Are you using the correct layout?


Some bear told me to share this around, it's about the cockpit view shaking and how you can lessen the impact:

PLR settings:

[ Graphic Options ]

Cockpit Vibration Mult1="0.00000"
Cockpit Vibration Freq1="15.00000"
Cockpit Vibration Mult2="0.00000"
Cockpit Vibration Freq2="15.00000"

Head Physics="0.20000"
Back to top Go down
https://www.facebook.com/David-Jundt-450976341729894/
Michal Janak
Racing Legend
Michal Janak


Number of posts : 1082
Age : 51
Location : Brno, Czech Republic
Registration date : 2010-03-25

Round 2 - Grande Prêmio do Brasil [Jan 22nd] - Page 7 Empty
PostSubject: Re: Round 2 - Grande Prêmio do Brasil [Jan 22nd]   Round 2 - Grande Prêmio do Brasil [Jan 22nd] - Page 7 Icon_minitimeSun 22 Jan 2017 - 0:08

ATM strugle with race setup, unstable on back (oversteer)

with full tank just 1:20.9 best trying C tyres because D on front go very quicck to red after about 5 laps
Back to top Go down
Ludovic Tiengou
Racing Legend
Ludovic Tiengou


Number of posts : 2986
Age : 56
Location : Grenoble far away from Brittany, France
Registration date : 2008-12-12

Round 2 - Grande Prêmio do Brasil [Jan 22nd] - Page 7 Empty
PostSubject: Re: Round 2 - Grande Prêmio do Brasil [Jan 22nd]   Round 2 - Grande Prêmio do Brasil [Jan 22nd] - Page 7 Icon_minitimeSun 22 Jan 2017 - 1:01

David Jundt wrote:
Ludovic Tiengou wrote:
DNQ as forecast. There's go strike one.

The good thing is that I'm going to go to sleep sooner every sunday's race from now on. Now I've twelve seconds to find at Imola to match my historical counterpart (I'm in 1.38.3 and Eric Comas does a 1.26.2). It's the only challenge I'm up to from now as I can flush down the toilet any hope of further qualifications.

Are you using the correct layout?

I'm using the 1992 track we got to train before the season start.
Back to top Go down
François Remmen
Pro Driver
François Remmen


Number of posts : 880
Age : 43
Location : Netherlands
Registration date : 2012-12-22

Round 2 - Grande Prêmio do Brasil [Jan 22nd] - Page 7 Empty
PostSubject: Re: Round 2 - Grande Prêmio do Brasil [Jan 22nd]   Round 2 - Grande Prêmio do Brasil [Jan 22nd] - Page 7 Icon_minitimeSun 22 Jan 2017 - 1:31

That version is inaccurate

The only real original Imola track is the 1988 Carrera version
Back to top Go down
Steve Parker
Racing Legend
Steve Parker


Number of posts : 2000
Age : 64
Location : England uk
Registration date : 2008-12-22

Round 2 - Grande Prêmio do Brasil [Jan 22nd] - Page 7 Empty
PostSubject: Re: Round 2 - Grande Prêmio do Brasil [Jan 22nd]   Round 2 - Grande Prêmio do Brasil [Jan 22nd] - Page 7 Icon_minitimeSun 22 Jan 2017 - 1:42

Ludovic Tiengou wrote:
DNQ as forecast. There's go strike one.

The good thing is that I'm going to go to sleep sooner every sunday's race from now on. Now I've twelve seconds to find at Imola to match my historical counterpart (I'm in 1.38.3 and Eric Comas does a 1.26.2). It's the only challenge I'm up to from now as I can flush down the toilet any hope of further qualifications.

Its not you Ludo,its the car,i only just made it to the grid,lack of power and downforce makes it hard to get a good lap.
Back to top Go down
Ludovic Tiengou
Racing Legend
Ludovic Tiengou


Number of posts : 2986
Age : 56
Location : Grenoble far away from Brittany, France
Registration date : 2008-12-12

Round 2 - Grande Prêmio do Brasil [Jan 22nd] - Page 7 Empty
PostSubject: Re: Round 2 - Grande Prêmio do Brasil [Jan 22nd]   Round 2 - Grande Prêmio do Brasil [Jan 22nd] - Page 7 Icon_minitimeSun 22 Jan 2017 - 11:18

François Remmen wrote:
That version is  inaccurate

The only real original Imola track is the 1988 Carrera version

Basically you're saying that the already 100 laps I've done served to nothing? Sad That I'll have to start from a blank sleet? Neutral That all the efforts I've done this morning to go from a 1.38.2 to a 1.29.02 are useless? Crying or Very sad
Talk about a loss of time



Quote :
Its not you Ludo,its the car,i only just made it to the grid,lack of power and downforce makes it hard to get a good lap.

Thanks for the cheering up Steve...also for the help on the set up :chinois: :hello:
But I'm lucid. It's not only the car. Since the day I saw I've been assigned to the Ligier I know this will be a frustrating season :smil20: As I've always said it's just an equation with three entries:
minus car x minus driver x qualification run
Add both those factors and you're looking upon really bad maths geek . 'Cause qualification is one of my major weakness. Here, with the cut, it's just a mortal flaw. So it's another minus to the calculation.

So, from now on, I've to switch to others objectives than qualifications now :yaa: . It will be:
:third: be the first among the unlucky bastards among the slowest who gets a very poor car (basically it's be ahead of Gianluca, Michael, Paulo, Emmanuel and Sebastian). Not the most difficult to do as I've got the least worst car of the lot lol!
:second: : beat the Comas laptime of 1991
:first: Beat the Boutsen laptime of 1991
Not much of a challenge perhaps. But the only one I have a chance to achieve. And it gives me also a positive look to the season (something I desperately need).
After all I'm three out of three at Phoenix and two out of three (miss the Boutsen challenge by 3 tenth) at Interlagos
Back to top Go down
Raul Jereb
Racing Legend
Raul Jereb


Number of posts : 1490
Age : 50
Location : Rijeka, Croatia
Registration date : 2013-05-28

Round 2 - Grande Prêmio do Brasil [Jan 22nd] - Page 7 Empty
PostSubject: Re: Round 2 - Grande Prêmio do Brasil [Jan 22nd]   Round 2 - Grande Prêmio do Brasil [Jan 22nd] - Page 7 Icon_minitimeSun 22 Jan 2017 - 11:57

David Jundt wrote:


Some bear told me to share this around, it's about the cockpit view shaking and how you can lessen the impact:

PLR settings:

[ Graphic Options ]

Cockpit Vibration Mult1="0.00000"
Cockpit Vibration Freq1="15.00000"
Cockpit Vibration Mult2="0.00000"
Cockpit Vibration Freq2="15.00000"

Head Physics="0.20000"


Oh, finaly a topic Im looking for, for some time, but acctualy never asked..

Once in the past I figured I can setup head leaning and turning, which made this simulation great for me (I think some other games had the "look the apex" option, or something like that).

Anyways, if anybody of you guys is using this feature, I would be most thankfull if she/he is willing to share the parameters with me, since I have some head movement setup allready, but I would like some more, and changing the parameters did not result with any ingame changes, so I figured Im doing something wrong.

thank you!
Back to top Go down
Emmanuel Haas
Club Driver



Number of posts : 90
Age : 48
Location : France
Registration date : 2016-02-13

Round 2 - Grande Prêmio do Brasil [Jan 22nd] - Page 7 Empty
PostSubject: Re: Round 2 - Grande Prêmio do Brasil [Jan 22nd]   Round 2 - Grande Prêmio do Brasil [Jan 22nd] - Page 7 Icon_minitimeSun 22 Jan 2017 - 12:52

Ludovic Tiengou wrote:

So, from now on, I've to switch to others objectives than qualifications now  :yaa: . It will be:
:third:  be the first among the unlucky bastards among the slowest who gets a very poor car (basically it's be ahead of Gianluca, Michael, Paulo, Emmanuel and Sebastian). Not the most difficult to do as I've got the least worst car of the  lot  lol!

Well … I use the fact that you tell : “(...) be the first among the unlucky bastards among the slowest who gets a very poor car (basically it's be ahead of Gianluca, Michael, Paulo, Emmanuel and Sebastian)” and you could add : Claudio for Brazil, Sky, Jonathan, Leonardo and now Brian who will be with me in the Modena – Lamborghini Team (all drivers in the group 5) to give my opinion. For Sebastian, he have a group 4 car. For Sky and Jonathan, for the moment, 2 GP, 2 qualifications with the 2 cars, with Alessandro for Brazil. Apparently good performance for a group 5 car.

For me, the car is not a problem. I discovered here that there were Mod on rFactor with cars which are not the same performance. At the beginning, you tell you that is unfair but finally, I am okay with this way of seeing … Yes, sorry, but I discovered rFactor in 2014 and I am always in the learning phase. Very poor experience because in 2014, 2015 and 2016, I tried to learn to setup a car and it is too difficult for me to participate at several championship. I concentrate me only on one championship by year because with my level and my free time, I think it is enough. Only 37 races to my counter. So, like I said, problem is not the car for me. I always try to do the best with the car that was assigned to me and during the season, I do not search to switch for an another car. I will defend the color of my team until the end ! This year, always about my opinion, the real problem are the qualifying sessions.

In fact, I think it is unfair because I just want to participate. Just participate ... I know my level and I know it is impossible for me to win a race or even points in normal conditions (without more DNF). Imagine my happiness, last year, Monaco race on 1978 F1 championship. One point ! After 2 races here ! My name on the ranking board ! I was all crazy at the end of the race even with all the DNF. Sorry, I was not very fast but I finished the race, not others.
To explain this qualifying session, Richard told that it was the rules in 1991. Okay ... but in 1978, without mistakes of my part, it was also the rules. Each race had a driver limit number on the grid but here, all fulltime drivers had a place.
I love HSO because you respect the real rules of each season but this rule which is the limit of drivers on the grid can be ignore, in my opinion, without impairing the quality of the race. Sorry but if I am DNQ, I do not come on the server the race evening to participate eventually. I think it is too much to ask at all DNQ drivers ...
If we want respect the 1991 rules, the first session is just for few cars and 4 cars is already out. If I am out at this point, I could reserve my week-end to do something else.

But now, be careful ... I am happy to be here, I am happy to have a fulltime car. Organization, races, tracks, broadcast, results presentation, ... all is very professional. I have already had the opportunity to say so and I have not changed my mind. I knew the rules before to participate at this 1991 F1 championship and I am not surprised seeing my results ... but I just share with you my opinion even if I am not a old HSO driver ... I thanked the organization for giving me a fulltime car.

Je finis en français pour être certain que mon intervention ne sera pas mal prise par Ludovic car mon anglais n’est pas top et je souhaite simplement partager mon opinion.

Certains sont frustrés parce qu’ils n’arrivent pas à améliorer un temps que peu de personnes feraient avec la même voiture, d’autres parce qu’ils n’ont pas eu une bonne voiture, mais tous ceux là sont sur la grille de départ. D’autres, à partir du moment où ils n’arrivent pas à faire un bon temps sur le hot lap laissent leur voiture à d’autres et forcément, en général, ce sont de bons pilotes qui prennent ces voitures car décider de rouler avec une voiture parfois seulement 10 minutes avant un événement, franchement, je ne sais pas faire avec des « physics » différents car aucun réglage. De la même façon, je n’arrive pas non plus à utiliser le réglage d’un autre pilote 10 minutes avant un événement. Il me faut un minimum d’adaptation  … Tout ça pour dire que je pense qu’il faut regarder un peu les pilotes sur le carreau, à chaque GP, et relativiser un peu. J’en fais malheureusement partie et je pense que je ne ferai aucune course avec plus de 30 participants à chaque course … mais tu peux être sur que je serai là à chaque séance de qualification et avec ma Modena, chaque fois que je pourrai. En termes de frustration, difficile de faire mieux …

Et pour finir, je pensais que j’avais une chance de pouvoir me qualifier pour ce GP. Je visais la 26ème place en pensant que personne ne prendrait l’AGS laissée libre. Claudio a décidé de rouler avec la Modena – Lamborghini. Il était en 1’26’’xxx et j’étais en 1’21’’xxx. En travaillant dur, j’ai réussi un 1’20’’7xx. Francois Remmen a roulé avec la Modena pour faire un réglage et me l’a communiqué. J’ai regardé mais je ne faisais pas mieux donc je suis resté sur le mien que je maitrisais. Ensuite, peu avant la première séance de qualification, il me passe un autre réglage où il a fait 1’18’’xxx. Evidemment, je ne l’ai pas utilisé car je ne le maitrisais pas mais après la séance, je l’ai communiqué à Claudio car je trouvais que c’était normal de le partager étant donné qu’il ne venait pas de moi. Cela n’aurait pas été honnête de ma part de le garder pour moi. Enfin je pense. Apparemment, Claudio en a fait un meilleur usage que moi et a fait un 1’18’’xxx également quand j’ai fait un 1’19’’xxx impossible a rééditer en qualification. Je savais que j’avais perdu une chance de participer au grand prix en faisant cela mais je ne le regrette pas … C’est le jeu … Il a été meilleur que moi, c’est normal qu’il soit devant … Je n’aurai pas été satisfait d’être devant lui avec un réglage qui ne venait pas de moi. Cela, sans remettre en cause, évidemment, les capacités de Claudio a trouvé un réglage lui permettant de gagner 6 secondes ... Cela, seul lui pourrait le dire ... Au final, même avec un 1'18"xxx, il n'est pas qualifié ...

Bonne course ce soir pour ceux qui sont qualifiés et rendez-vous à Imola maintenant ... Je n'aurai pas le courage de regarder la diffusion en direct. Là encore, c'est trop m'en demander ...
Back to top Go down
Yves Plaçais
Racing Legend
Yves Plaçais


Number of posts : 1981
Age : 63
Location : Angers, France.
Registration date : 2008-12-18

Round 2 - Grande Prêmio do Brasil [Jan 22nd] - Page 7 Empty
PostSubject: Re: Round 2 - Grande Prêmio do Brasil [Jan 22nd]   Round 2 - Grande Prêmio do Brasil [Jan 22nd] - Page 7 Icon_minitimeSun 22 Jan 2017 - 14:47

Je comprend ta position, Emmanuel.

Plus que dans tous les championnats HSO, c'est vrai que la concurrence est rude dans les champs F1, et semble parfois injuste, à juste titre. Mais, comme tu le soulignes, je pense sincèrement que le maximum est fait par les admins pour notre plaisir, ils y consacrent beaucoup de temps.

Bravo et merci à toi d'avoir pris le temps d'exposer ton ressenti, voire ton ressentiment.
Back to top Go down
Greg Hunt
Racing Legend
Greg Hunt


Number of posts : 4322
Age : 40
Location : HOSSEGOR
Registration date : 2010-03-25

Round 2 - Grande Prêmio do Brasil [Jan 22nd] - Page 7 Empty
PostSubject: Re: Round 2 - Grande Prêmio do Brasil [Jan 22nd]   Round 2 - Grande Prêmio do Brasil [Jan 22nd] - Page 7 Icon_minitimeSun 22 Jan 2017 - 15:03

+ 1000

il est clair qu au vu de la répartition des voitures cette année , un groupe de pilotes , qui sera toujours le meme a peu de choses près,  n arrivera  jamais se qualifier et participer aux courses .

Je pense que pour le plaisir de ces pilotes la , il serait cool de faire abstraction de cette règle la ( limite a 26 )
Back to top Go down
Raul Jereb
Racing Legend
Raul Jereb


Number of posts : 1490
Age : 50
Location : Rijeka, Croatia
Registration date : 2013-05-28

Round 2 - Grande Prêmio do Brasil [Jan 22nd] - Page 7 Empty
PostSubject: Re: Round 2 - Grande Prêmio do Brasil [Jan 22nd]   Round 2 - Grande Prêmio do Brasil [Jan 22nd] - Page 7 Icon_minitimeSun 22 Jan 2017 - 15:09

Greg Goissen wrote:
+ 1000

il est clair qu au vu de la répartition des voitures cette année , un groupe de pilotes , qui sera toujours le meme  a peu de choses près,  n arrivera  jamais se qualifier et participer aux courses .

Je pense que pour le plaisir de ces pilotes la , il serait cool de faire abstraction de cette règle la ( limite a 26 )

Well, it is what I suggested and I HAD TO CHANGE MY AVATAR becose of that!!!!

:regl:
Back to top Go down
Emmanuel Haas
Club Driver



Number of posts : 90
Age : 48
Location : France
Registration date : 2016-02-13

Round 2 - Grande Prêmio do Brasil [Jan 22nd] - Page 7 Empty
PostSubject: Re: Round 2 - Grande Prêmio do Brasil [Jan 22nd]   Round 2 - Grande Prêmio do Brasil [Jan 22nd] - Page 7 Icon_minitimeSun 22 Jan 2017 - 15:19

Yves Plaçais wrote:
Je comprend ta position, Emmanuel.

Plus que dans tous les championnats HSO, c'est vrai que la concurrence est rude dans les champs F1, et semble parfois injuste, à juste titre. Mais, comme tu le soulignes, je pense sincèrement que le maximum est fait par les admins pour notre plaisir, ils y consacrent beaucoup de temps.

Bravo et merci à toi d'avoir pris le temps d'exposer ton ressenti, voire ton ressentiment.

Ce n'est pas la concurrence qui est injuste, au contraire, un très beau plateau, des pilotes performants, de belles grilles de départ donc au final, des courses de qualité et des résultats qui veulent dire quelque chose ... A vaincre sans péril, on triomphe sans gloire ... Aucun intérêt pour moi de gagner des courses en mettant 10 secondes au tour à tout le monde ... Ici, je suis servi de ce coté là Smile Mais cela ne me dérange pas car je fais aussi partie de ce championnat.

Je soulignais juste que je trouvais ces séances de qualification injustes par rapport à ce que j'ai pu vivre sur le championnat 1978. Comme le disait Ben Paulet, je suis moi aussi un canasson mais j'aimerais ne pas le rester quand même alors j'essaye de progresser ... Smile Après, pas la peine de me confier le volant d'une voiture du groupe 1. Je ne serai pas à la hauteur ... Je pense que j'arriverais à me qualifier mais j'aurais trop honte de ma place sur la grille de départ. Ce que je souhaite, c'est juste participer aux courses, peu importe la voiture, peu importe mes résultats ...

Voilà, c'était plutôt une opinion, à la rigueur un ressenti mais en aucun cas un ressentiment. Je ne suis pas aigri puisque vous aurez la malchance de trouver ma Modena à chaque séance de qualification pour vous gêner dans vos tours rapides Smile

Quant à l'organisation, que dire ... il suffit de voir le nombre d'inscriptions à chacun des championnats. C'est la rançon de la gloire comme j'ai déjà eu l'occasion de le dire ... Des places qui s'arrachent en moins de 2 minutes sur le championnat BTCC, 43 demandes de participation au championnat de F1 1991, ... tout simplement énorme ... Donc, en clair, il y a bien une raison à cela et il suffit de voir la qualité du travail effectué ici par tous les administrateurs et l’équipe de modding pour ne pas trop chercher quelle est cette raison  :clap:
Back to top Go down
Emmanuel Haas
Club Driver



Number of posts : 90
Age : 48
Location : France
Registration date : 2016-02-13

Round 2 - Grande Prêmio do Brasil [Jan 22nd] - Page 7 Empty
PostSubject: Re: Round 2 - Grande Prêmio do Brasil [Jan 22nd]   Round 2 - Grande Prêmio do Brasil [Jan 22nd] - Page 7 Icon_minitimeSun 22 Jan 2017 - 15:30

Greg Goissen wrote:
+ 1000

il est clair qu au vu de la répartition des voitures cette année , un groupe de pilotes , qui sera toujours le meme  a peu de choses près,  n arrivera  jamais se qualifier et participer aux courses .

Je pense que pour le plaisir de ces pilotes la , il serait cool de faire abstraction de cette règle la ( limite a 26 )

Comme j'ai pu le dire, personnellement, la répartition des voitures ne me gêne pas ... Il y aura toujours des mécontents et tu ne pourras jamais satisfaire tout le monde. C'est impossible. 43 demandes de participation, 34 voitures dispos et seulement 26 sur la grille ... Tout simplement impossible de satisfaire tout le monde ...

Je ne sais pas pourquoi on m'a attribué une voiture de titulaire par rapport aux pilotes qui se sont retrouvés sur la liste d'attente mais j'étais super content, malgré le fait que je savais que je ne pourrais pas me qualifier, car la saison passée, j'ai vraiment galéré pour obtenir des voitures libres sur le championnat 1978 avant de décrocher une voiture de titulaire sur la fin ...

Voilà, une dernière fois, mon intervention n'est pas la pour causer le trouble sur ce championnat. C'était juste pour donner mon opinion suite à tous les commentaires que j'ai pu lire ... C'est comme cela qu'il faut le voir et pas autrement Smile


Last edited by Emmanuel Haas on Sun 22 Jan 2017 - 15:46; edited 1 time in total
Back to top Go down
Greg Hunt
Racing Legend
Greg Hunt


Number of posts : 4322
Age : 40
Location : HOSSEGOR
Registration date : 2010-03-25

Round 2 - Grande Prêmio do Brasil [Jan 22nd] - Page 7 Empty
PostSubject: Re: Round 2 - Grande Prêmio do Brasil [Jan 22nd]   Round 2 - Grande Prêmio do Brasil [Jan 22nd] - Page 7 Icon_minitimeSun 22 Jan 2017 - 15:44

tu es surtout un des pilotes les plus correct en piste et l un des moins " dangereux " a lappé , jamais de mauvaise surprise avec toi lorsque on te prends un tour  et toujours tres clair dans tes intentions en piste
et à ce titre , j estime que tu n es en rien un danger pour les autres , meme si ton rythme n est pas élévé . Et donc tu mériterai de participer aux courses , tout comme Gianluca ... etc etc

je crois d ailleurs qu a l origine en  1991 la regle des 26 etait en place , car au dela on jugé la présence des autres  pilotes  trop dangereuse  pour les autres .
Back to top Go down
Emmanuel Haas
Club Driver



Number of posts : 90
Age : 48
Location : France
Registration date : 2016-02-13

Round 2 - Grande Prêmio do Brasil [Jan 22nd] - Page 7 Empty
PostSubject: Re: Round 2 - Grande Prêmio do Brasil [Jan 22nd]   Round 2 - Grande Prêmio do Brasil [Jan 22nd] - Page 7 Icon_minitimeSun 22 Jan 2017 - 15:55

Merci, c'est sympa ... J'ai au moins ça pour moi Smile Et je t'assure que c'est du boulot hein ... de vous laisser passer sans problème ... Je dirai même que c'est un métier Smile

Mon premier DNF de ma courte et pauvre carrière, Zolder 1978, avec JM Plaçais ... J'ai trop regardé dans mes rétros, raté la chicane, tiré tout droit et il m'a percuté à la sortie car ma voiture est partie en vrac dans le terrain cabossé et je suis revenu sur la piste ... en vrac Sad J'étais vraiment mal ... Je lui avais laissé un message pour lui présenter mes excuses et je n'ai jamais eu de retour ... Il devait être déçu. Il était 3ème de la course à ce moment là ... mais moi aussi j'étais mal ... Première fois que je mettais un pilote hors course ...

Ensuite Jarama 1978, tout petit circuit ... Je ne savais plus où me mettre et j'ai pris 7 tours ! Là, j'ai pris un coup de mou et j'ai décidé de ne pas faire Anderstorp pour ne pas vous géner. Là, encore, j'ai eu des messages sympas sur le forum pour ne pas abandonner ... et je ne regrette pas d'être revenu Smile


Last edited by Emmanuel Haas on Sun 22 Jan 2017 - 16:03; edited 1 time in total
Back to top Go down
Ludovic Tiengou
Racing Legend
Ludovic Tiengou


Number of posts : 2986
Age : 56
Location : Grenoble far away from Brittany, France
Registration date : 2008-12-12

Round 2 - Grande Prêmio do Brasil [Jan 22nd] - Page 7 Empty
PostSubject: Re: Round 2 - Grande Prêmio do Brasil [Jan 22nd]   Round 2 - Grande Prêmio do Brasil [Jan 22nd] - Page 7 Icon_minitimeSun 22 Jan 2017 - 16:02

Emmanuel Haas wrote:


Well … I use the fact that you tell : “(...) be the first among the unlucky bastards among the slowest who gets a very poor car (basically it's be ahead of Gianluca, Michael, Paulo, Emmanuel and Sebastian)” and you could add : Claudio for Brazil, Sky, Jonathan, Leonardo and now Brian who will be with me in the Modena – Lamborghini Team (all drivers in the group 5) to give my opinion.

J'ai enlevé Sky et Jonathan car ils n'étaient pas dans le groupe 1 des pilotes. S'il fallait les ajouter il aurait aussi alors ajouter Steve, Greg et les deux italiens qui roulent sur Lotus. Mais bon là c'est même plus la peine de chercher à faire mieux qu'eux. C'est tout bonnement impossible.
Donc faut bien trouver des motivations pour continuer à rouler sachant que l'on a pas la moindre chance de se qualifier peu importe les sets et/ou le temps passer à rouler. Donc je les cherche là où je sais que je peux en trouver.
Si je n'avais pas ces petits challenges autant lâcher direct ma Ligier car je ne verrais sans doute plus jamais le moindre départ.

Quote :
I always try to do the best with the car that was assigned to me and during the season, I do not search to switch for an another car. I will defend the color of my team until the end !

Je fais la même chose. En 2016, j'aurais pu facilement lacher mon Eagle-Chevy totalement à la rue en USAC. Ben non, je suis resté avec cette voiture et j'en ai fait ce que j'ai pu
Donc ca sera la Ligier point. Et si je me sens trop frustré la solution sera simple. Je lacherais l'affaire et quelqu'un pourra reprendre la Ligier à son compte.

Quote :
Sorry but if I am DNQ, I do not come on the server the race evening to participate eventually. I think it is too much to ask at all DNQ drivers ...

Même chose pour moi. En plus débarquer en ayant pas fait un tour de roue avec le plein, sans connaitre la conso de la voiture, sans savoir comment se comportent les pneus D ou C c'est juste mettre tout les autres en danger au départ. C'est un coup à faire un méga strike au premier virage.

Quote :
Je finis en français pour être certain que mon intervention ne sera pas mal prise par Ludovic car mon anglais n’est pas top et je souhaite simplement partager mon opinion.

Je ne vois pas en quoi je devrais mal prendre ce que tu dis Emmanuel.  IL n'y a rien d'insultant ou d'offensant dans tes propos :hello:

Quote :
je crois d ailleurs qu a l origine en  1991 la regle des 26 etait en place , car au dela on jugé la présence des autres  pilotes  trop dangereuse  pour les autres .

Il y avait aussi une question de places dans les stands et de sécurité des mécaniciens qui entrent en ligne de compte si je ne m'abuse.
Back to top Go down
Yves Plaçais
Racing Legend
Yves Plaçais


Number of posts : 1981
Age : 63
Location : Angers, France.
Registration date : 2008-12-18

Round 2 - Grande Prêmio do Brasil [Jan 22nd] - Page 7 Empty
PostSubject: Re: Round 2 - Grande Prêmio do Brasil [Jan 22nd]   Round 2 - Grande Prêmio do Brasil [Jan 22nd] - Page 7 Icon_minitimeSun 22 Jan 2017 - 16:12

Emmanuel Haas wrote:
Ce n'est pas la concurrence qui est injuste,

Oui, c'est plutôt la concurrence pour obtenir une voiture "compatible" à son profil personnel auquel je pensais
Back to top Go down
Yves Plaçais
Racing Legend
Yves Plaçais


Number of posts : 1981
Age : 63
Location : Angers, France.
Registration date : 2008-12-18

Round 2 - Grande Prêmio do Brasil [Jan 22nd] - Page 7 Empty
PostSubject: Re: Round 2 - Grande Prêmio do Brasil [Jan 22nd]   Round 2 - Grande Prêmio do Brasil [Jan 22nd] - Page 7 Icon_minitimeSun 22 Jan 2017 - 16:13

Greg Goissen wrote:
tu es surtout un des pilotes les plus correct en piste et l un des moins " dangereux " a lappé , jamais de mauvaise surprise avec toi lorsque on te prends un tour  et toujours tres clair dans tes intentions en piste
C'est bien vrai ça !
Back to top Go down
Yves Plaçais
Racing Legend
Yves Plaçais


Number of posts : 1981
Age : 63
Location : Angers, France.
Registration date : 2008-12-18

Round 2 - Grande Prêmio do Brasil [Jan 22nd] - Page 7 Empty
PostSubject: Re: Round 2 - Grande Prêmio do Brasil [Jan 22nd]   Round 2 - Grande Prêmio do Brasil [Jan 22nd] - Page 7 Icon_minitimeSun 22 Jan 2017 - 16:22

Emmanuel Haas wrote:

Mon premier DNF de ma courte et pauvre carrière, Zolder 1978, avec JM Plaçais ... J'ai trop regardé dans mes rétros, raté la chicane, tiré tout droit et il m'a percuté à la sortie car ma voiture est partie en vrac dans le terrain cabossé et je suis revenu sur la piste ... en vrac Sad J'étais vraiment mal ... Je lui avais laissé un message pour lui présenter mes excuses et je n'ai jamais eu de retour ... Il devait être déçu. Il était 3ème de la course à ce moment là ... mais moi aussi j'étais mal ... Première fois que je mettais un pilote hors course ...

Oh, ne t'inquiètes pas, je le connais un peu (c'est mon fils ! Laughing excuses-le de ne pas t'avoir répondu)... mais pas le genre à se prendre la tête pour ça ! Je crois me souvenir qu'effectivement, on en avait parlé ensemble, deux minutes, mais comme un banal incident de course. Mais c'est vrai qu'il n'y a rien de pire que d'être en vrac, de ne rien plus pouvoir contrôler et d'aller faire un strike dans le peloton.
Back to top Go down
Gabriele Del Piccolo
Club Driver
Gabriele Del Piccolo


Number of posts : 77
Age : 41
Location : Latisana, Udine, Italy
Registration date : 2016-12-06

Round 2 - Grande Prêmio do Brasil [Jan 22nd] - Page 7 Empty
PostSubject: Re: Round 2 - Grande Prêmio do Brasil [Jan 22nd]   Round 2 - Grande Prêmio do Brasil [Jan 22nd] - Page 7 Icon_minitimeSun 22 Jan 2017 - 17:41

Only one question to the admins : there will be also the formation lap after starting grid this evening? ( at Phoenix we missed it 'cause too high engines temps and over 2 hours race i thought )
Back to top Go down
Richard Coxon
Racing Legend
Richard Coxon


Number of posts : 16590
Age : 36
Location : Sheffield, England
Registration date : 2012-06-29

Round 2 - Grande Prêmio do Brasil [Jan 22nd] - Page 7 Empty
PostSubject: Re: Round 2 - Grande Prêmio do Brasil [Jan 22nd]   Round 2 - Grande Prêmio do Brasil [Jan 22nd] - Page 7 Icon_minitimeSun 22 Jan 2017 - 17:42

No formation lap.
Back to top Go down
Raul Jereb
Racing Legend
Raul Jereb


Number of posts : 1490
Age : 50
Location : Rijeka, Croatia
Registration date : 2013-05-28

Round 2 - Grande Prêmio do Brasil [Jan 22nd] - Page 7 Empty
PostSubject: Re: Round 2 - Grande Prêmio do Brasil [Jan 22nd]   Round 2 - Grande Prêmio do Brasil [Jan 22nd] - Page 7 Icon_minitimeSun 22 Jan 2017 - 17:43

Stake! Stake! Stake!
Back to top Go down
Jason White
Racing Legend
Jason White


Number of posts : 14725
Age : 47
Location : Ferndale, MI USA
Registration date : 2011-12-25

Round 2 - Grande Prêmio do Brasil [Jan 22nd] - Page 7 Empty
PostSubject: Re: Round 2 - Grande Prêmio do Brasil [Jan 22nd]   Round 2 - Grande Prêmio do Brasil [Jan 22nd] - Page 7 Icon_minitimeSun 22 Jan 2017 - 18:06

Raul Jereb wrote:
Stake! Stake! Stake!

It's the mod.  If cars linger on the grid too long, there is a danger of overheating and engine failure.
Otherwise, yes.  Stakes.  :antoine:
Back to top Go down
https://www.instagram.com/misterjasonwhite/
Jason White
Racing Legend
Jason White


Number of posts : 14725
Age : 47
Location : Ferndale, MI USA
Registration date : 2011-12-25

Round 2 - Grande Prêmio do Brasil [Jan 22nd] - Page 7 Empty
PostSubject: Re: Round 2 - Grande Prêmio do Brasil [Jan 22nd]   Round 2 - Grande Prêmio do Brasil [Jan 22nd] - Page 7 Icon_minitimeSun 22 Jan 2017 - 18:42

Our usual color commentators may not be available for today's race. 
Anyone who is interested in trying the color commentary role today, please send me a PM.
Back to top Go down
https://www.instagram.com/misterjasonwhite/
David Jundt
Racing Legend
David Jundt


Number of posts : 2647
Age : 34
Location : Binningen, Switzerland
Registration date : 2012-07-14

Round 2 - Grande Prêmio do Brasil [Jan 22nd] - Page 7 Empty
PostSubject: Re: Round 2 - Grande Prêmio do Brasil [Jan 22nd]   Round 2 - Grande Prêmio do Brasil [Jan 22nd] - Page 7 Icon_minitimeSun 22 Jan 2017 - 19:26

Damn, all of the BTCC commentators are busy racing too.

Would be a shame if this didn't get broadcasted.
Back to top Go down
https://www.facebook.com/David-Jundt-450976341729894/
Sponsored content





Round 2 - Grande Prêmio do Brasil [Jan 22nd] - Page 7 Empty
PostSubject: Re: Round 2 - Grande Prêmio do Brasil [Jan 22nd]   Round 2 - Grande Prêmio do Brasil [Jan 22nd] - Page 7 Icon_minitime

Back to top Go down
 
Round 2 - Grande Prêmio do Brasil [Jan 22nd]
Back to top 
Page 7 of 10Go to page : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
 Similar topics
-
» Correct Driver&Texture Choice | Pilote&Texture Corrects
» Round 14 - Gran Premio de Espana [Oct 22nd]
» Round 13 - Grande Prémio de Portugal [Oct 8th]
» Correct Driver & Texture Choice | Pilote & Texture Corrects
» Round 13 - Grande Premio de Portugal [Sept. 29]

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Historic Simracing Organisation :: Archives :: Archives :: 2017 :: 1991 F1-
Jump to: