Historic Simracing Organisation
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Historic Simracing Organisation


 
HomeHome  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  

 

 Indy 500 - The Race | La Course

Go down 
+22
Francois Steimetz
Yannick Lampure
Gérard Ryon
Vincent Beretta
Frank Labédan
Ben Paulet
Carl Larrad
finally gone :)
Nicolas Diard
Vincent Rieux
Luis Garcia
Martin Audran
Jean-François Bovy
Lionel Demoment
Antoine de Mautor
Olivier Mathieu
Thomas Cazorla
Gianluca Desposito
Guillaume Siebert
Yves Plaçais
Tiago Malafaya
Frank Verplanken
26 posters
Go to page : Previous  1, 2
AuthorMessage
Nicolas Diard
Rookie



Number of posts : 10
Age : 57
Location : france
Registration date : 2010-05-11

Indy 500 - The Race | La Course - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Indy 500 - The Race | La Course   Indy 500 - The Race | La Course - Page 2 Icon_minitimeSun 6 Jun 2010 - 22:55

cheers Thanks Frank for this great race night !

After practicing quite a large number of laps, i had no other choice that going for a 5 pits strategy. The car was so loose after 30 laps. It worked no so badly. I thought it could be possible to finish in the lead lap, but i missed one or two laps more.

Congrats to all the finishers, and particularly to the pilots ables to handle the car on a 3 and 4 pits strategy !
Back to top Go down
finally gone :)
Racing Legend



Number of posts : 3192
Age : 31
Location :
Registration date : 2008-10-27

Indy 500 - The Race | La Course - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Indy 500 - The Race | La Course   Indy 500 - The Race | La Course - Page 2 Icon_minitimeSun 6 Jun 2010 - 23:02

Bah trop blasé, j'ai crevé au 47e tour, j'ai dû changer pour une stratégie à 4 arrêts en cours de route. J'ai bien perdu 15-20s, et gagné le droit de prendre des risques les 150 tours suivants, ce qui m'a amené à une autre crevaison dans le dernier tour.
Avec tout ca je finis à 20s en passant la ligne en marche arrière, c'est pas si mal... mais on s'en fout de finir 2e ou 3e geek

Bravo Richard :champ:
Back to top Go down
Carl Larrad
Racing Legend
Carl Larrad


Number of posts : 6751
Age : 59
Location : Swindon , UK
Registration date : 2008-12-20

Indy 500 - The Race | La Course - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Indy 500 - The Race | La Course   Indy 500 - The Race | La Course - Page 2 Icon_minitimeSun 6 Jun 2010 - 23:13

Congrats Richard .... :drink:

I Have no idea how anyone can make there tyres last that long
i think i pitted 16 times lol!

I Had a great race with Frederick Grubbels finished about 9 seconds behind
was hoping to get in the top 10 ,11th was in my grasp but lost that when i
overshot my pitbox ....

Had to overtake Yves at the end to try and catch Fred very exciting
could have done with 5/10 laps more ....

Shame you retired Vincent it was a good race .. Wink

Great fun but bloody knackering my Ass is Dead lol!


Last edited by Carl Larrad on Sun 6 Jun 2010 - 23:18; edited 1 time in total
Back to top Go down
http://www.historicsimracing.org/
Yves Plaçais
Racing Legend
Yves Plaçais


Number of posts : 1981
Age : 63
Location : Angers, France.
Registration date : 2008-12-18

Indy 500 - The Race | La Course - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Indy 500 - The Race | La Course   Indy 500 - The Race | La Course - Page 2 Icon_minitimeSun 6 Jun 2010 - 23:16

Pas de problème pour moi pour faire plus 50 tours avec un train de pneus, soit 3 arrêts dans ma course.

Malheureusement, au 3/4 de la course, plus de volant, heureusement en ligne droite, je viens mourir sur le mur extérieur. Un aller-retour bureau pour débrancher et rebrancher l'usb, et miracle, je retrouve le contrôle du volant, plus dans la même config, mais je le retrouve, c'est le principal. Bilan de l'opération, 1mn 30 de perdues, 1,5 tour de perdu.

Dommage, j'aurai pu finir 5 ou 6.

Et un grand merci à Frank pour son setup ! :drink:


Last edited by Yves Plaçais on Mon 7 Jun 2010 - 0:34; edited 1 time in total
Back to top Go down
Martin Audran
League Owner
Martin Audran


Number of posts : 5553
Age : 38
Location : Vannes, France
Registration date : 2008-09-08

Indy 500 - The Race | La Course - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Indy 500 - The Race | La Course   Indy 500 - The Race | La Course - Page 2 Icon_minitimeSun 6 Jun 2010 - 23:17

Bravo Richard :top:
Back to top Go down
http://www.historicsimracing.org/
Jean-François Bovy
Pro Driver
Jean-François Bovy


Number of posts : 907
Age : 46
Location : Brussels, Belgium
Registration date : 2008-09-20

Indy 500 - The Race | La Course - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Indy 500 - The Race | La Course   Indy 500 - The Race | La Course - Page 2 Icon_minitimeMon 7 Jun 2010 - 8:50

bravo Richard !
master of Indy :top:
Back to top Go down
http://www.lbgpl.be
Ben Paulet
Racing Legend
Ben Paulet


Number of posts : 8291
Age : 49
Location : Cagnes sur mer France
Registration date : 2009-07-29

Indy 500 - The Race | La Course - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Indy 500 - The Race | La Course   Indy 500 - The Race | La Course - Page 2 Icon_minitimeMon 7 Jun 2010 - 12:00

Je suis venu, j'ai vu, je n'ai pas vaincu :D
Je m'étais inscrit pour faire au moins 1 fois dans ma vie les 500 miles, et voir ces voitures que je ne connaissais pas.
Malheureusement, je n'aurais fais que 252,5 miles. Mais que ce fût dur avec ces voitures une fois qu'on a bien bouffé les pneus, et allégé la citerne. Ca partait dans tous les sens. Autant les premiers tours étaient très sympa, autant une fois décroché et que l'on se retrouve seul, ça devient super monotone. Ceci dit, ça me fait de l'expérience en plus. En bref, bonne petite soirée, même si je préfère de loin piloter des voitures plus récentes que celles-ci.
Merci encore à Franky, pour l'organisation (et il en a chié), mais aussi aux participants, et biensûr à Richard, l'indétrônable vainqueur de cette épreuve. :frank:
Back to top Go down
Nicolas Diard
Rookie



Number of posts : 10
Age : 57
Location : france
Registration date : 2010-05-11

Indy 500 - The Race | La Course - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Indy 500 - The Race | La Course   Indy 500 - The Race | La Course - Page 2 Icon_minitimeMon 7 Jun 2010 - 12:36

Franck, Serait-il possible d'avoir l'export de la course ?
(je ne trouve pas d'outil pour récupérer les temps au tour depuis le replay)
Back to top Go down
Frank Labédan
Racing Legend
Frank Labédan


Number of posts : 1043
Age : 56
Location : france - Landes
Registration date : 2008-10-28

Indy 500 - The Race | La Course - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Indy 500 - The Race | La Course   Indy 500 - The Race | La Course - Page 2 Icon_minitimeMon 7 Jun 2010 - 13:43

Belle course en vue TV (la deuxieme partie du moins) avec le retour de JP sur Carlo ...Bravo à Franck pour l'organisation et à Richard pour sa nouvelle victoire Indy 500 - The Race | La Course - Page 2 652294 .
j'espere avoir plus de temps pour participer l'année prochaine ....
Back to top Go down
Vincent Beretta
Racing Legend
Vincent Beretta


Number of posts : 1398
Age : 45
Location : France
Registration date : 2008-12-15

Indy 500 - The Race | La Course - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Indy 500 - The Race | La Course   Indy 500 - The Race | La Course - Page 2 Icon_minitimeMon 7 Jun 2010 - 14:19

Sur la grille de départ, pas de FFB. Que dalle. Je prends le risque d'y aller quand même et je réussis tant bien que mal à faire le 1er relai. Une fois au stand, j'essaie de réinitialiser le volant et je perds 2 minutes 30 dans l'histoire. Tout ça pour gagner le retour au neutre mais sans récupérer le FFB.
Ensuite, j'ai bataillé pour m'adapter aux conditions et remonter au classement, j'ai pas vu passer les 3h 30 et je suis super content d'avoir pu la terminer.

Thx Steve, That setup saved my race :top:

Et un grand merci à Franck pour l'organisation de cette magnifique épreuve :top:
Back to top Go down
Ben Paulet
Racing Legend
Ben Paulet


Number of posts : 8291
Age : 49
Location : Cagnes sur mer France
Registration date : 2009-07-29

Indy 500 - The Race | La Course - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Indy 500 - The Race | La Course   Indy 500 - The Race | La Course - Page 2 Icon_minitimeMon 7 Jun 2010 - 17:55

Waouh, j'avais pas vu, mais je suis sur le podium des 500 miles. cheers
Si, si, j'y suis... en tant que 3ème rookie lol!
Faut bien trouver ce qu'on peut pour se faire plaisir. :D
Back to top Go down
Gérard Ryon
Pro Driver
Gérard Ryon


Number of posts : 798
Age : 67
Location : Antwerpen (Belgique)
Registration date : 2009-05-25

Indy 500 - The Race | La Course - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Indy 500 - The Race | La Course   Indy 500 - The Race | La Course - Page 2 Icon_minitimeMon 7 Jun 2010 - 17:56

:clap: a tous les pilotes,comme on dit a Bruxelles "il faut le faire,200 tours" Laughing
Pas de public,dans les gradins,c'était bien le 6,la course. lol!
Back to top Go down
finally gone :)
Racing Legend



Number of posts : 3192
Age : 31
Location :
Registration date : 2008-10-27

Indy 500 - The Race | La Course - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Indy 500 - The Race | La Course   Indy 500 - The Race | La Course - Page 2 Icon_minitimeMon 7 Jun 2010 - 18:38

Gérard Ryon wrote:
Pas de public,dans les gradins,c'était bien le 6,la course. lol!

Tout simplement parce que les détails circuit n'étaient pas à fond !
Back to top Go down
Yannick Lampure
Pro Driver
Yannick Lampure


Number of posts : 914
Age : 58
Location : toulouse, france
Registration date : 2009-02-23

Indy 500 - The Race | La Course - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Indy 500 - The Race | La Course   Indy 500 - The Race | La Course - Page 2 Icon_minitimeMon 7 Jun 2010 - 18:47

Salut a tous :hello:
Bravo au podium et aux finisseurs, pas facile sur celle la ! :clap:
Et bien ça n’a pas été bien long. pale
J’avais beaucoup de mal a tenir la voiture sur la piste une fois les pneus usés
Et ça n’a pas loupé, un beau spin et un muret, j’ai vite coupé pour gêné personne. Neutral
Merci a Frank pour cette belle course comme toujours. :chinois: :top:

Yannick
Back to top Go down
Francois Steimetz
Rookie



Number of posts : 24
Age : 59
Location : niderhoff moselle france
Registration date : 2009-05-11

Indy 500 - The Race | La Course - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Indy 500 - The Race | La Course   Indy 500 - The Race | La Course - Page 2 Icon_minitimeMon 7 Jun 2010 - 20:14

Pour moi une course pépère, terminé 7 ème, une plus devant l'année dernière. j'ai essayé de préserver mes pneus, pour ne faire que 3 arrêts. je pense que j'aurai du faire 4 arrêts, car j'ai perdu beaucoup de temps dans les 10 derniers tours de chaque run.
Désolé Gui. Siebert pour la touchette, ça m'aurai bien embêté de t'avoir mis dehors. j'ai un peu perdu le contrôle de mon train arrière de cette saucisse à 4 roues.
Bon en bref, j'ai passé un bon moment, merci à vous tous.
Back to top Go down
Steve Parker
Racing Legend
Steve Parker


Number of posts : 2000
Age : 64
Location : England uk
Registration date : 2008-12-22

Indy 500 - The Race | La Course - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Indy 500 - The Race | La Course   Indy 500 - The Race | La Course - Page 2 Icon_minitimeMon 7 Jun 2010 - 22:44

Fantastic win again Richard :first: indy master

My race went well till 1st pitstop on lap42,when someone kindly rammed the back of my car while i was in pitbox,the damage caused slowed the car,and it handled badly after that,was tough 156 laps with a car that wanted to swap ends every turn,must paint an even bigger target on the back i think :grrr:
Back to top Go down
Richard Bouchot
Rookie



Number of posts : 11
Age : 40
Location : France
Registration date : 2009-05-25

Indy 500 - The Race | La Course - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Indy 500 - The Race | La Course   Indy 500 - The Race | La Course - Page 2 Icon_minitimeMon 7 Jun 2010 - 22:57

Ouais...encore gagné. cheers

Stratégie à 3 arrets comme l'an dernier, sauf qu'avec les modifs du mod ce fut beaucoup plus compliqué.
Les pneus tenaient tout juste 50/52 tours contre 59 l'an dernier, avec une grosse perte de temps sur les fin de run.
Au vu du résultat final je pense que la stratégie à 4 arrets était bien meilleure.

Donc victoire compliquée à aller chercher, finir avec 6 sec d'avance en ayant fais une course quasi parfaite c'est plutôt sympa.

Sinon dommage de n'avoir que 25 pilotes au départ et aussi d'avoir perdu des bons (et moins bon aussi Laughing ) éléments assez rapidement.

Merci pour l'organisation, parfait. :top:
Merci aussi au commentateur de chez Netgaming, 3h30 d'affilée en étant tout seul faut être courageux. :clap:

Et bravo à tous les participants. :hello:

A l'an prochain ? sur rf2 ? Rolling Eyes
Back to top Go down
Frank Verplanken
League Owner
Frank Verplanken


Number of posts : 13574
Age : 48
Location : Nice, France
Registration date : 2008-09-08

Indy 500 - The Race | La Course - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Indy 500 - The Race | La Course   Indy 500 - The Race | La Course - Page 2 Icon_minitimeTue 8 Jun 2010 - 17:52

Nicolas Diard wrote:
Franck, Serait-il possible d'avoir l'export de la course ?
(je ne trouve pas d'outil pour récupérer les temps au tour depuis le replay)

Je peux te filer le .xml de la course mais impossible d'en tirer un export pour une raison mystérieuse Sad : --> xml <--.
Back to top Go down
http://historicsimracing.org/en/index
Fred Gubbels
Club Driver
Fred Gubbels


Number of posts : 74
Age : 57
Location : Belgique
Registration date : 2008-11-05

Indy 500 - The Race | La Course - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Indy 500 - The Race | La Course   Indy 500 - The Race | La Course - Page 2 Icon_minitimeTue 8 Jun 2010 - 18:53

Congratulations to Richard, Carlo and JP for the podium. Sorry for Franck disconnected. It was nice in the first 50 miles, then I got a little tired and bored. This has a lot to do with the fact that my FFB got inverted just before the start. I tried ctrl + various numbers but this did not change much things. It is ok for short races but it is quite an annoyance after a while. I made a lot of mistakes and entered couple of time in stands without willing it really. Would have been much more fun with a normal FFB, but I was not fit to battle for win anyway. Thanks to organiwation team for such a great event. Please continue organizing these wonderful events but on non oval tracks maybe for next time.
Back to top Go down
Nicolas Diard
Rookie



Number of posts : 10
Age : 57
Location : france
Registration date : 2010-05-11

Indy 500 - The Race | La Course - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Indy 500 - The Race | La Course   Indy 500 - The Race | La Course - Page 2 Icon_minitimeTue 8 Jun 2010 - 21:39

Frank Verplanken wrote:
Nicolas Diard wrote:
Franck, Serait-il possible d'avoir l'export de la course ?
(je ne trouve pas d'outil pour récupérer les temps au tour depuis le replay)

Je peux te filer le .xml de la course mais impossible d'en tirer un export pour une raison mystérieuse Sad : --> xml <--.


Je l'ai ouvert ouvert avec notepad++, puis enregistré tel quel sous un autre nom, et il est maintenant exploitable.
Cette manip doit probablement corriger les histoires de caractères accentués apparaissant dans les chats.
Back to top Go down
Frank Verplanken
League Owner
Frank Verplanken


Number of posts : 13574
Age : 48
Location : Nice, France
Registration date : 2008-09-08

Indy 500 - The Race | La Course - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Indy 500 - The Race | La Course   Indy 500 - The Race | La Course - Page 2 Icon_minitimeTue 8 Jun 2010 - 21:54

Ah oui c'est surement les accents mais j'ai pas pensé au log du tchat :doh: ! Merci Nico :top: !
Back to top Go down
http://historicsimracing.org/en/index
Hervé Sabathé
Club Driver
Hervé Sabathé


Number of posts : 133
Age : 59
Location : Hyères
Registration date : 2008-09-23

Indy 500 - The Race | La Course - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Indy 500 - The Race | La Course   Indy 500 - The Race | La Course - Page 2 Icon_minitimeWed 9 Jun 2010 - 10:16

Course bien sympa. Merci à tous. J'ai juste trouvé ça un peu court. Je propose pour l'an prochain qu'une fois les 200 premiers tours passés, on en refasse 200, mais à l'envers.

Bravo les fusées devant. Dommage Franck :-(
Back to top Go down
Sponsored content





Indy 500 - The Race | La Course - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Indy 500 - The Race | La Course   Indy 500 - The Race | La Course - Page 2 Icon_minitime

Back to top Go down
 
Indy 500 - The Race | La Course
Back to top 
Page 2 of 2Go to page : Previous  1, 2
 Similar topics
-
» Indy 500 - The Race | La Course
» Fan race <<Back to the past>> combinet race whith another sim racing site
» Race Video from Prodution 1985 Race 1 Hightlight
» 1988 BRDC C2 l BRDC Euro Race Day Silverstone Race 1
» Race 07 AI Control after race

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Historic Simracing Organisation :: Archives :: Archives :: 2010 :: Opens-
Jump to: