Historic Simracing Organisation
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 rFactor mod F1 1997

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Guillaume Siebert
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Guillaume Siebert


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PostSubject: rFactor mod F1 1997   rFactor mod F1 1997 Icon_minitimeFri 1 May 2009 - 23:44

http://www.rfactorcentral.com/detail.cfm?ID=F1%201997%20WCP

22 cars,
1 Champion, just one...
Williams Battle, Ferrari Battle !! We Will Fight !!

Hello Everyone !
We are back...This time we are 100 % legal.

-Integration ingame by Tom Speed and Marneus
-Improved quality by Marneus
-Sounds by Wolferl
-Originals 3D Models and Textures by Watchy
-Textures of Helmets and Physics by Alain Fry
-Talent files by Marco Dakic
-Helmets 3D and Mapped by IDT

V1.0 Include:
*All Teams*
*All Drivers*
*All Tyres*
*All Rims*
*Skins No tabbaco*
*Sounds Package*
*Realistic Engines*
*Realistic Gearbox*
*Realistic Behaviors*
*Realistic Damages*
*Support DX7,DX8 and DX9 Support*

V1.1 will include:
*High Polys shapes and tyres*
*Some High Res Skins*
*Textures tires changeable in Pit*
*New LCD and LEDS and Cockpit*

V1.2 will include:
*Lola*
*Safety Car of 1997*
*Arms moveable in Upgrades*
*And more*



The mod has just been released, and as most of download links are really slow, i've put it on our FTP, which should be a lot faster Smile

Download : ftp://91.121.135.76/rFactor/mods/1997%5BWCPv1.0%5D.exe

I haven't tried it yet.
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finally gone :)
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PostSubject: Re: rFactor mod F1 1997   rFactor mod F1 1997 Icon_minitimeSat 2 May 2009 - 0:34

I've heard that the physics aren't great, but will be changed in the 1.2

_________________
http://newarchive.simjunkies.org/discussion/9582/asj-f1-1982-race-4 :urgence:
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Carl Larrad
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PostSubject: Re: rFactor mod F1 1997   rFactor mod F1 1997 Icon_minitimeSat 2 May 2009 - 11:57

Thnaks Gui just downloaded

_________________
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What we do Monday to Friday Keeps us up with the Competition ...
What we do Saturday and Sunday Keeps us ahead ...
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Guillaume Siebert
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PostSubject: Re: rFactor mod F1 1997   rFactor mod F1 1997 Icon_minitimeSat 2 May 2009 - 13:02

There's a huge bug in the physics if you use force feedback. I have a G25 and it's just completly mad on this mod. To fix it, open the "F1WCP.hdv" file in the "GameData\Vehicles\F1WCP\1997\1997" folder and edit this line this way : SteeringFFBMult=1.0. And it will be a lot better Smile (but of course, you'll get a mismatch online)

So I think the mod isn't bad, moddeling looks a bit old but its ok, sounds are really great but cockpit arms are weird.

Concerning physics, all cars have egal performances, same engine, same tyres. So it's still a "league mod" but it should be different in next versions. The cars handle quite good in my opinion, but the behaviour of tyres at low speed is a bit strange i think. It's VERY VERY (too much in fact) gripy but when you reach the limit, it's just impossible to catch the car.

It could be a nice mod if they fix that Smile

==================

Il y a une énorme coquille dans les physiques si vous utilisez le retour de force. J'ai un G25 et il fait vraiment n'importe quoi avec ce mod. Pour régler ça ouvrez le fichier "F1WCP.hdv" dans votre dossier "GameData\Vehicles\F1WCP\1997\1997" et mettez cette ligne comme ça : SteeringFFBMult=1.0. Et ça sera largement mieux Smile (mais bien sur, mismatch online).

Sinon je pense que le mod n'est pas mauvais, la modélisation fait un peu vieillotte mais c'est correct. Les sons sont vraiment extras, juste les bras dans le cockpit sont pas vraiment bien faits.

Concernant les physiques, toutes les voitures ont les memes perf, meme moteur, meme pneus, donc c'est un mod "league" mais ça devrait changer dans les versions suivantes. Je trouve que les voitures se comportement pas mal, juste le comportement des pneus à basse vitesse me dérange. Ils ont énormément de grip (trop en fait), mais quand ça décroche, c'est juste impossible de rattraper la voiture.

Ça devrait être un mod sympa s'ils corrigent ça Smile
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Frank Labédan
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PostSubject: Re: rFactor mod F1 1997   rFactor mod F1 1997 Icon_minitimeSat 2 May 2009 - 14:11

J'ai les pneus multicolores sur la williams Shocked
sinon les moignons sont un peu penibles (le volant seul serait plus sympa) ...
enfin les sons sont superbes...le comportement a l'air pas mal aussi, a pat que l'arr décroche violemment au freinage un peu appuyé ...
pour le volant j'ai passé le retour de force de -100 a +100 (comme pour gasoline) Wink
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PostSubject: Re: rFactor mod F1 1997   rFactor mod F1 1997 Icon_minitime

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