HomeHome  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  

Share | 

Round 1 - Daytona RC

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
AuthorMessage
Patrick Marucco
Racing Legend

Number of posts : 2399
Registration date : 2008-12-18

PostSubject: Re: Round 1 - Daytona RC   Wed 19 May 2010 - 23:22

Malgré mes malheurs j'ai tout de même marqué 1 point et sauvé l'honneur de BMW en GTO :D

League Owner

Number of posts : 13538
Registration date : 2008-09-08

PostSubject: Re: Round 1 - Daytona RC   Thu 20 May 2010 - 0:03

Bon j'ai décidé de faire un patch pour le championnat car il y a certaines choses qui ne vont pas. La Porsche 911RSR consomme trop et n'est pas assez fiable. Je pense lui faire gagner quelques km/h en pointe aussi car là elle est vraiment trop larguée, rien de dramatique, elle restera la moins rapide en pointe des GTO.
Le soucis de fiabilité du moteurs de la 911S sera corrigé aussi.
Je ne pense pas toucher aux autres voitures, à moins que quelqu'un ai remarqué quelque chose de vraiment atroce ?

Il sera dispo pour Sebring.

===============
Well I decided to create a patch for this championship, as there as some things which aren't correct, and not fair for the drivers. The Porsche 911RSR drinks too much fuel and is not reliable enough. I'm also thinking about giving it a small boost of top speed, as its really too slow compared to the other GTO cars. Nothing dramatic, it will stay the slowest GTO cars in terms of top speed.
The reliability issue of the 911S will be fixed too.
I don't think i'll tweak other cars, unless someone noticed something important ?

It will be available before Sebring.

Number of posts : 3384
Registration date : 2008-10-05

PostSubject: Re: Round 1 - Daytona RC   Thu 20 May 2010 - 0:16

Guillaume Siebert wrote:
I don't think i'll tweak other cars, unless someone noticed something important ?

It will be available before Sebring.

Maybe your car and Carlo's should have 200 kg ballast :clap: lol!

Number of posts : 186
Registration date : 2009-08-14

PostSubject: Re: Round 1 - Daytona RC   Thu 20 May 2010 - 0:31

I just can't believe I missed this race!!! I've been looking forward to it for weeks and then I forgot all about it until it was about over. After reading some of the posts though maybe I would've had a "Frank" type day anyway. I'm stapling a note to my forehead for the next one!

Paul
Back to top Go down
Frank Verplanken
League Owner

Number of posts : 11663
Registration date : 2008-09-08

PostSubject: Re: Round 1 - Daytona RC   Thu 20 May 2010 - 6:02

Guillaume Siebert wrote:
Damn sorry Franky, I just did not see any message, I think I must have been typping GREEN FLAG at the same time Sad

Ah, well no worries dude, it happens Wink . So frustrating, even more as I was in it for the GTU win Sad .

Grats to Carlo for yet another nice victory :top: ! And same to Ben for his GTU win cheers cheers cheers !!!
Back to top Go down
http://historicsimracing.org/en/index
Mario Gassner
Experienced Driver

Number of posts : 292
Registration date : 2008-11-22

PostSubject: Re: Round 1 - Daytona RC   Thu 20 May 2010 - 6:37

well, it was an interesting race yesterday. i was a little bit surprised how fast the 911S was in qualifying mode (full RPM, low weight). on this top speed track, i was just around 1 second slower than frank in his fastest GTU capri. and on my fastest lap, i had no slipstream advantage at all. but i knew, that i would not have a chance in race mode, because i had to shift up before 8000 u/min (so nearly 1000 u/min deeper than in quali-mode) and be very careful in downshifting.

i just got hit once in the mess at the start. so i was lucky. i just saw smoke all around. after the start, i had a nice battle with thomas in his capri. after some laps, i was able to overtake him. then, i tried to follow ben, but now chance. his capri was too far away so he just killed me with his slightly higher top-speed. after the starting action, i had a very calm race. exept for one mistake. i spun in a corner and tried to get away from the ideal line as fast as possible because i knew, that jukka and thomas were coming. but they were too close and then, the mess started again. sorry mates! i did not intent to spin there, but i shifted down in the first gear by mistake and wasn`t able to hold my back calm. sadly, jukka had a tire problem after that, but nothing happend to me and i think also thomas. so, we drove on and i was lucky to get the second place in the GTU. didn`t thought to get a podium in the slow 911 S. but if the fran(c)k gang and rest of the BMW and Capri armada woudn`t had problems at the start, i woudn`t have had a chance at all i think.

@gui: the porsche update sounds great, although the "original" mod is going to be changed. but in this case, i think that reality in the 70ies showed that it makes sense to give the porsches a little bit more reliability. was like driving on raw eggs even with the 911 S. so, i really have to thing about changing back to the RSR. but i will decide it later and the 911 S made also a lot of fun. so i think i am going to stay in the S.

Last edited by Mario Gassner on Thu 20 May 2010 - 7:06; edited 2 times in total
Back to top Go down
Julien Lafon
Pro Driver

Number of posts : 676
Registration date : 2009-11-12

PostSubject: Re: Round 1 - Daytona RC   Thu 20 May 2010 - 7:02

Guillaume Siebert wrote:

Je ne pense pas toucher aux autres voitures, à moins que quelqu'un ai remarqué quelque chose de vraiment atroce ?

Si il faut être vraiment bien en ligne pour freiner fort avec la BM sinon c'est le mur :aie: lol!

blague à part les seuls soucis ne venaient pas de la voiture mais de l'affichage des positions des voitures sur la piste ( certaines disparaissaient ) ou des écarts ( je passais par exemple de 58 sec de retard à 40 sec soudainement puis au virage suivant retour à 58 sec. ) .

Pour le RSR, JP gagnait 3 places dans l'infield pour les reperdre dans l'anneau dans les premiers tours. Ce yoyo multiplie les risques d'accrochage.

Last edited by Julien Lafon on Thu 20 May 2010 - 7:16; edited 1 time in total
Back to top Go down
Julien Lafon
Pro Driver

Number of posts : 676
Registration date : 2009-11-12

PostSubject: Re: Round 1 - Daytona RC   Thu 20 May 2010 - 7:12

Patrick Marucco wrote:
Malgré mes malheurs j'ai tout de même marqué 1 point et sauvé l'honneur de BMW en GTO :D

Bravo Pat . :clap:

dur dur d'être au milieu de la meute. j'te raconte pas la pression que j'avais dans le tour de formation. Au bout de 2 tours j'ai préféré lâcher du lest pour me calmer. au moment où çà allait mieux : faute , crevaison, je repart dernier Sad

Number of posts : 2986
Registration date : 2008-12-12

PostSubject: Re: Round 1 - Daytona RC   Thu 20 May 2010 - 7:12

Bon initiative Guillaume. Parce que franchement j'ai pas pu rouler longtemps (c'est peut etre pas le jeu mais mon antivirus qui est en cause) mais ne pas pouvoir suivre une Capri en ligne droite ca m'a fait tout de même bizarre. La RSR 3 est completement loupé en modélisation comme pas mal de voitures d'ailleurs (dont la Mini). Le plus halluciant c'est que la RSR 2.8 est plus puissante, plus rapide, moins gourmande et plus fiable. Faudrait peut etre aller regarder du coté de ses caracteristiques pour voir à quoi ressemblait vraiment la RSR 3

Quand au fait que quand je suis là les malheurs n'arrivent qu'à moi c'etait vrai l'année dernière. Je peux pas dire que ce soit vrai en 2010..enfin jusqu'à présent meme si hier soir j'ai connu des plantages du jeu à répétition. Je pensais que c'etait ma connection mais non. C'etait rFactor qui ne repondait pas. Etrange car je n'avais pas le moindre souci offline.

Number of posts : 227
Registration date : 2008-12-14

PostSubject: Re: Round 1 - Daytona RC   Thu 20 May 2010 - 9:12

Lionel Demoment wrote:
Tout allait bien... jusqu'à la tombée de la nuit Rolling Eyes J'avais des ralentissements vers les stands et je percute Franck (Tripey). Désolé, Franck, j'ai vu que tu as pu continuer... j'ai vraiment été surpris par ton freinage en plus des ralentissements à cet endroit.:

Pas de soucis Lionel ! Je pense avoir freiné normalement, même sur le coup je me suis dit « biiiip » :D …………. Tu as du oublier de freiner ou être surpris par l’aspi !!! (je regarderai le replay ce soir).
Sinon, course tactique ! je roule très cool le premier run, je pit au T31, dégagé des soucis de conso je peux rouler plus fort, mais en fait avec la nuit tombante je ne vais pas plus vite :smil20: !!!
Dans les dernier tours Jf est à sec et doit lâcher prise :jp: ! 4éme ! belle perf :banane:
Bravo Carlo et Ben :flag: ! Jp impressionnant avec sa Porsche :top: !!! il sera difficile à suivre sur les circuits plus « sinueux ». @+

Number of posts : 895
Registration date : 2008-09-20

PostSubject: Re: Round 1 - Daytona RC   Thu 20 May 2010 - 9:16

super course tactique, j'ai beaucoup aimé

je débarque aux essais (mais elle est où la chicane?)
temps de qualif pas mauvais, je découvrais aussi la voiture... devant, les intouchables Corvette
bon départ (malgré le tour de formation trop rapide je pense, d'où freinage, d'où wreck...)

début de courses sur les chapeaux de roue
je me rend vite compte que je suis le plus rapide des non-Corvette
j'crois que j'avais un cran de boîte en plus, et je laissais tout le monde sur place dans l'anneau
(une pensée en passant pour le pauvre JC qui n'avait littéralement aucune chance de résister)

mais je fais 2 ou 3 erreurs, et l'écart ne se creuse pas
en plus j'ai trop tiré sur la voiture, plus d'essence et pneus grillés après 50 minutes...
je m'attendais à une stratégie en 2 arrêts, mais il faut adapter parce qu'un seul arrêt est le bon choix...
je fais mon pits juste avant la mi-course, parmi les premiers des leaders

seconde moitié de course toute en gestion, j'ai bien aimé
économie des pneus sans problème, mais gérer l'essence, lever le pied en évitant les remontées derrière, pas facile
dans la ligne droite, je me laisse rouler à 230, je n'accélère plus jamais dans le rouge, je fais de la roue libre

mais au final, je suis super content, ça fonctionne: j'ai de l'essence jusqu'au dernier tour et je ne tombe en panne que dans le dernier virage... (1 tour de plus et c'était l'abandon)
le seul pilote qui en a profité est Franck qui est revenu et me passe au moment où je tombe en panne... bien joué Franck !
je ne pouvais rien faire sinon gâcher ma super course en poussant un peu plus donc satisfait de ma bonne gestion de course
pour la suivante, je pousserai un peu moins au début...

(désolé Franck pour le suppo, tu m'as surpris en freinant tôt et fort, et avec l'aspi..., mais c'est ma faute)

bravo Carlo et Ben !
et merci HSO !
:conduit:
Back to top Go down
http://www.lbgpl.be
Philippe Martinelli
Racing Legend

Number of posts : 1018
Registration date : 2008-12-13

PostSubject: Re: Round 1 - Daytona RC   Thu 20 May 2010 - 9:58

JP Campmajo wrote:
This f*cking engine let me suffer during 1H57... Losing 4s a lap on a straight isn't fun at all

Je te comprends JP...
Cependant nous nous sommes quand-même bien amusé à se dépasser et redépasser.
Un pilote moyen au volant d'une voiture qui va vite peut rivaliser avec un très bon pilote sur une voiture plus lente, c'est ce qui s'est passé hier soir entre nous deux il me semble.

Mais je vois que la 911 va être modifiée donc je n'aurais sans doute plus beaucoup de chance de te revoir dans les courses suivantes... dommage.

J'ai bien aimé cette course, non seulement pour la boure avec JP mais aussi pour celles avec JF, Franck et Bruno, mes adversaires en Pantera (çà promet pour la suite), la conduite de nuit que je ne connaissais pas et le charme des voitures toujours aussi belles à regarder. Bref beaucoup de plaisirs.

J'ai effectué 1 arrêt aux stands de trop à priori, faudra que je gère cela autrement la prochaine fois... si je peux? j'ai perdu un temps fou l'ors du second (93 secondes... affraid ) alors qu'il ne restait que 10 tours à faire... J'ai aussi du remonter de la 10 ème place en début de course, après une petite visite sur l'herbe, cela m'aura pénalisé aussi sans doute...

Ce fut une bonne soirée, merci HSO Very Happy

Bravo Carlo et Ben et à tous les finisseurs :top:

A la prochaine Wink
Back to top Go down
Timo Vermeersch
Pro Driver

Number of posts : 651
Registration date : 2009-08-11

PostSubject: Re: Round 1 - Daytona RC   Thu 20 May 2010 - 10:15

If you are ever looking for a way to miss a good night of simrace fun "in extremis", this might be an idea:

During qualifying, become convinced that something is wrong with the calibration of your pedals, namely the accelerator. Check them in the rF Controls-page and conclude that you seem to have full range. See a 911S speed by your Capri on the long straight as if you were standing still and thus be even more convinced that something is wrong with the pedals. Therefore, put it in your head that you need to run DXTweak prior to the race. Thus, with about 1 min of warm-up to go alt-tab to the desktop to launch DXTweak with rF running. Hear the announcement that racers need to join the grid. Try to alt-tab back into rF and come to the conclusion that XP can only handle so much. Keep starring at your wallpaper while the PC reacts to nothing anymore and hear the friends on track starting while the PC seems to gradually freeze down. Move on to a hard reboot to get out of the dead lock to find the server is now into closed session. Turn off the PC and be not 100% but 200% convinced that you will never ever simrace again. Consequently start typing an add to put the VPP-rack, VPP-pedals and VPP- steering wheel up for sale. Have some slight hesitation ... Decide to give it a second thought. Step out of the rack, grab the laptop and go down to sit with the family and, while having a lovingfully prepared cup of tea, watch a documentary on the Rey-Maupin case wich you had downloaded the previous day. Comme to the conclusion that live, after all, is very enjoyable as it is. Go back-up, fire up the sim install and have some laps on good old Toban short with a junior open-wheeler car. Forget about selling everything and start thinking of the next race.

It can ascertain from personal experience that it is effective ...

Néanmoins, blague à part, ca me surprenait quand-mêmes que ma Capri semblait être entre 5 et 10 km/h plus lente que les autres Capris et même plus lente que les 911S (Mario m'a passer comme si j'étais à l'arrêt sur l'ovale). Avec la ligne droit de Daytona, c'était mortel. Quelqu'un a des idées à ce sujet?

Currieux de les entendre.

Timo

Experienced Driver

PostSubject: Re: Round 1 - Daytona RC   Thu 20 May 2010 - 10:42

timo, how fast did you go in race mode with your capri? my 911S was about 243-245 with 70L. empty and with full revs, it was about 247-248. all are without slipstream.

all the other capris were not a lot faster on top speed, but the acceleration was definitely a lot quicker than my 911S. i always lost a lot of room after my traktion advantage was over out of the corners (that means, 100-200 meter after the corner, the capris just flew away).

Racing Legend

Number of posts : 3192

PostSubject: Re: Round 1 - Daytona RC   Thu 20 May 2010 - 11:35

Philippe Martinelli wrote:
JP Campmajo wrote:
This f*cking engine let me suffer during 1H57... Losing 4s a lap on a straight isn't fun at all

Je te comprends JP...
Cependant nous nous sommes quand-même bien amusé à se dépasser et redépasser.

Oui, c'est pour ca que j'ai continué, y'avait toujours 2-3 voitures dans le coin avec qui espérer bagarrer. Ca va que sur un tour on avait les mêmes temps.
M'enfin c'est aussi chiant que ca le sera sur du sinueux où je verrai probablement pas grand monde, sauf les autres Porsche.

Racing Legend

Number of posts : 2986
Registration date : 2008-12-12

PostSubject: Re: Round 1 - Daytona RC   Thu 20 May 2010 - 11:38

Mario Gassner wrote:
timo, how fast did you go in race mode with your capri? my 911S was about 243-245 with 70L. empty and with full revs, it was about 247-248. all are without slipstream.

No kidding???? affraid That was the top speed of my RSR with a 3L engine. Something is definitively wrong on this car.

Number of posts : 858
Registration date : 2008-11-17

PostSubject: Re: Round 1 - Daytona RC   Thu 20 May 2010 - 12:00

Ludovic Tiengou wrote:
Mario Gassner wrote:

No kidding???? affraid That was the top speed of my RSR with a 3L engine. Something is definitively wrong on this car.

Ben moi je ne les suivais pas les RSR...

PostSubject: Re: Round 1 - Daytona RC   Thu 20 May 2010 - 12:35

@ludo: i know. but the RSR was way faster on that speed than the 911 S. out of a corner, i had no chance against an RSR. when i practiced with the RSR, i was about 3-5 km/h faster on the straights with the RSR than with the 911 S. that means, in race trim about 248-249 at the fastest point (before first corner braking zone).

it should be a little bit faster, but not that much. because the power difference in the mod is not much. in reality, an RSR had about 330 hp, in the mod, it has 280something hp. and this means, only 30-40 hp difference to the 911 S in the mod. the aerodynamics of an RSR are, compared to an 911 S, extremly bad. because the back is much wider than the back of the S and the wing of the RSR delivers grip but it costs straight line speed. so, the little top speed difference of the S and the RSR is explainable.

that also matches reality. if you want a really old fast v-max porsche, take a normal thin carrera and put the big (although, it is a small engine,but lets call it big) turbo engine in it. RUF always did that when the really wanted a straight line killer.

i think gui will do the update very well, as always!

Rookie

Number of posts : 15
Registration date : 2010-05-17

PostSubject: Re: Round 1 - Daytona RC   Thu 20 May 2010 - 12:55

Reading all your individual reports[, I am really dissapointed that I am currently in Romania. Let me use the opportunity to congratulate all of you for an, obviously, good race. (Sorry Frank!) :flag: :flag:

Special congratulation to my friend Mario, who did a great JOB! cheers cheers

As for the Porsche "Tuning", I support this idea. We are really by far to slow on the straight. Thank you!

Wish you then all the best from Romania, and look forward to join you next race! :clap:

Jochenquote="Guillaume Siebert"]Bon j'ai décidé de faire un patch pour le championnat car il y a certaines choses qui ne vont pas. La Porsche 911RSR consomme trop et n'est pas assez fiable. Je pense lui faire gagner quelques km/h en pointe aussi car là elle est vraiment trop larguée, rien de dramatique, elle restera la moins rapide en pointe des GTO.
Le soucis de fiabilité du moteurs de la 911S sera corrigé aussi.

Il sera dispo pour Sebring.

===============
Well I decided to create a patch for this championship, as there as some things which aren't correct, and not fair for the drivers. The Porsche 911RSR drinks too much fuel and is not reliable enough. I'm also thinking about giving it a small boost of top speed, as its really too slow compared to the other GTO cars. Nothing dramatic, it will stay the slowest GTO cars in terms of top speed.
The reliability issue of the 911S will be fixed too.

It will be available before Sebring.[/quote]
Back to top Go down
Lionel Demoment
Experienced Driver

Number of posts : 210
Registration date : 2008-12-18

PostSubject: Re: Round 1 - Daytona RC   Thu 20 May 2010 - 13:13

Franck Tripey wrote:
Pas de soucis Lionel ! Je pense avoir freiné normalement, même sur le coup je me suis dit « biiiip » :D …………. Tu as du oublier de freiner ou être surpris par l’aspi !!! (je regarderai le replay ce soir).

Pas de doute, Franck, tu as freiné tout à fait normalement, c'est moi qui ai merdu sur ce coup là :doh: J'avais plus l'habitude de t'avoir devant à cet endroit du circuit et l'aspi m'a embarqué un peu loin Laughing Encore désolé pour la carrosserie Wink
Back to top Go down
Ben Paulet
Racing Legend

Number of posts : 8002
Registration date : 2009-07-29

PostSubject: Re: Round 1 - Daytona RC   Thu 20 May 2010 - 13:28

Course sympathique, je pourrais aussi dire extraordinaire car elle m'offre mon premier podium de ma jeune carrière, mais mieux la plus haute marche de celui-ci. :D
Mais bon extraordinaire, elle ne le fut pas. Car j'ai bénéficié du crash du départ qui élimine mon ami Frank du podium. Puis d'autres podium(ables) de la série GTU vont avoir des soucis. Finalement, je tires mon épingle du jeu avec ces divers problèmes chez mes concurrents. J'étais parti avec le plein pour 2 arrêts, mais au 20eme tours voyant mes pneus pas trop atteints, je décide de les pousser 10 tours de plus, et de ne faire qu'un arrêt. Je fais toutes la courses sans savoir ou en étaient les autres GTU,(LCD réglé sur les dégâts pour ne pas se mettre de pression avec les écarts) et c'est seulement la ligne franchie, que j'apprends la bonne nouvelle. Aussi quel beau spectacle, que de voir la nuit tomber puis ce ballet de phares qui illuminent la route. Vraiment joli.
Je savoure ma première place, car je ne pense pas en réaliser une autre prochainement.
Alors comme le dit Higelin : Champagneeeeeeeeeeeeeeeeee :champ:
Back to top Go down
Tiago Malafaya
Racing Legend

Number of posts : 3384
Registration date : 2008-10-05

PostSubject: Re: Round 1 - Daytona RC   Thu 20 May 2010 - 13:35

Well my race was just fabulous....or not. First stint was terrible, made a lot of mistakes, missed my first attempt to pit, stalled when exiting and when I realized I was already 35 sec. behind Gui.

Night fell and saw Gui started to lose a lot of time.... I took that opportunity (it seems Gui sucks at night driving lol! ). Here I was with the knife in my theet. It may sound a bit unrealistic, but I caught Gui and even passed him. At this point I was already doing some maths to see if the 2nd pitstop was really needed.

10m from the end I when to pits for a splash and dash, no tyre change and let's go......
Was trying everything and then Gui stopped 2 laps later.

We were side by side (with a wall between us) and again I showed my "too latin for this" side when I slammed the gas to try exiting the turn as fast as I could to get the best speed momentum to pass him, Result.......spin. I really didn't need to do this because I was already faster, the turn out of the pits was much slower than the one in the track.....

And again I revelead how stupid I can be lol!

P.S.: Sorry Mario for the bump at the last stages of the race, the desperation for not loosing time to Gui, with worn tyres and a lot of adrenaline made me overtake myself a little bit and the speed difference between us was huge, so sorry again for that.

Grats to Carlo and Ben

Number of posts : 1505
Registration date : 2009-12-17

PostSubject: Re: Round 1 - Daytona RC   Thu 20 May 2010 - 15:03

I had to pit a bit earlier than I had planned after I hit Mario and blew my right front tire. I limped to the pits with cars going past, didn't even try counting how many places I lost in the process :D I was hoping to reach the finish without another pitstop but after trying to catch Mario I felt my tires starting to go. Towards the end my tires were so chewed I had to back off, I even let the leader lap me one more time so I wouldn't have to do an extra lap.

3rd in class was a lot better than I expected, goes to show what can happen if one just avoids serious trouble and reaches the flag.
Back to top Go down
Timo Vermeersch
Pro Driver

Number of posts : 651
Registration date : 2009-08-11

PostSubject: Re: Round 1 - Daytona RC   Thu 20 May 2010 - 15:43

Mario Gassner wrote:

On full tanks, ie 90 liter, I had a top speed of about 239 km/h. With slip stream, I could push it to 241 km/h. Putting in less fuel had almost no effect. Seems strange that a Capri would be slower than a 911S.

Timo

Experienced Driver

PostSubject: Re: Round 1 - Daytona RC   Thu 20 May 2010 - 16:02

something is really wrong...

PostSubject: Re: Round 1 - Daytona RC   

Back to top Go down

Round 1 - Daytona RC
View previous topic View next topic Back to top 
Page 6 of 7Go to page : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
 Similar topics
-
» 4-Year-Old British Girl From Nottingham Killed By Car On Daytona Beach, Florida
» 100 Round Drums for the Bren
» Bofors 40 mm drill round
» C?N XIN M?U PATTERN C?A MERRY GO ROUND
» "Spin and Manipulation - Round Up the Usual Suspects " -Isabel Oliveira and Joana Morais 23/10/2014