Historic Simracing Organisation
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Historic Simracing Organisation


 
HomeHome  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  

 

 Formation des équipes et coaching

Go down 
+2
Guillaume Siebert
Alain Lefebvre
6 posters
AuthorMessage
Alain Lefebvre
Club Driver



Number of posts : 170
Age : 64
Location : Savoie, France
Registration date : 2008-09-22

Formation des équipes et coaching Empty
PostSubject: Formation des équipes et coaching   Formation des équipes et coaching Icon_minitimeThu 13 Nov 2008 - 17:53

Même si l'idée de faire équipe avec Antoine dans le team Brabham est alléchante (mais pas au prix de vider François Besançon qui a, bien entendu, la priorité de choix dans ce team), je ne voudrais pas pour autant abandonner l'idée du coaching que j'ai commencé à développer avec Marcus Florkin...

Pour faire court, l'idée est la suivante : favoriser la formation d'équipe composée d'un pilote aguerri (ce qui ne veut pas forcément dire "super rapide", cf mon cas personne) et d'un pilote plus débutant (ou ayant beaucoup de progrès à faire et qui en est conscient). Le tout dans le même team de voitures afin de faciliter les échanges de setups au moins.

Bien entendu, ce n'est qu'une suggestion mais si on veut avoir une grille bien fournie tout au long de l'année et fournir une motivation supplémentaire à des pilotes moins impliqués que les habituels top guns, ça me parait être une voie à explorer...

=============

My idea about the formation of the teams: put a focus on coaching!

If we want full grid all season's long, we have to give a serious incentive to all kind of drivers, outside of the usuals top-guns we all know. Beginners and backmarkers wants to make progress!

It's our duty to give them an hand and help them to go forward. So, the idea of mixing the team with different breed of drivers (one top gun and one backmarker per team) could do the job...
Back to top Go down
http://www.alain-lefebvre.com
Guillaume Siebert
League Owner
Guillaume Siebert


Number of posts : 13827
Age : 37
Location : Paris, France
Registration date : 2008-09-08

Formation des équipes et coaching Empty
PostSubject: Re: Formation des équipes et coaching   Formation des équipes et coaching Icon_minitimeThu 13 Nov 2008 - 19:19

C'est une bonne idée Alain, et d'ailleurs je pense que si tu es chez Ligier avec Frank, vous devriez bien vous entendre Smile

Personnellement je suis disposé à aider n'importe qui, avec setups, replays ou divers conseils. Mais ayant choisi de conduire des châssis plutôt lents, je ne crois pas qu'il faudrait qu'un pilote plus lent soit mon coéquipier.

Je pense aussi qu'il faut privilégier les équipes de pilotes qui peuvent parler la meme langue, que ce soit Français, Anglais ou autre.

ps : si tu pouvais faire une traduction rapide de ton post, je pense que ça peut etre utile.

================

It's a good idea Alain, and I think that if you stay at Ligier with Franck, you should be able to help him a lot Smile

Personnaly I can help anybody, with setups, replays or various advices. But as I prefer to drive slower cars, I don't think it's a good idea for a driver in difficutly to be my teammate.

I also think we must favour teams of drivers able to speak the same language, that could be french, english or anything else.


Last edited by Guillaume Siebert on Thu 13 Nov 2008 - 22:12; edited 1 time in total
Back to top Go down
François Besançon
Experienced Driver
François Besançon


Number of posts : 253
Age : 62
Location : Franche Comté
Registration date : 2008-11-03

Formation des équipes et coaching Empty
PostSubject: Re: Formation des équipes et coaching   Formation des équipes et coaching Icon_minitimeThu 13 Nov 2008 - 20:52

Alain, don't think twice!! It was just a joke! lol!

En tous cas bonne idée!
Back to top Go down
Tiago Malafaya
Racing Legend
Tiago Malafaya


Number of posts : 3384
Age : 46
Location : Porto, Portugal
Registration date : 2008-10-05

Formation des équipes et coaching Empty
PostSubject: Re: Formation des équipes et coaching   Formation des équipes et coaching Icon_minitimeThu 13 Nov 2008 - 22:44

I agree
Back to top Go down
Antoine de Mautor
League Owner
Antoine de Mautor


Number of posts : 3617
Age : 36
Location : Nantes, France
Registration date : 2008-09-08

Formation des équipes et coaching Empty
PostSubject: Re: Formation des équipes et coaching   Formation des équipes et coaching Icon_minitimeFri 14 Nov 2008 - 3:34

Don't you want to team with me Alain?? Crying or Very sad
Back to top Go down
http://files.historicsimracing.org/
Alain Lefebvre
Club Driver



Number of posts : 170
Age : 64
Location : Savoie, France
Registration date : 2008-09-22

Formation des équipes et coaching Empty
PostSubject: Re: Formation des équipes et coaching   Formation des équipes et coaching Icon_minitimeFri 14 Nov 2008 - 8:44

Antoine de Mautor wrote:
Don't you want to team with me Alain?? Crying or Very sad

Yes, of course I do want to team with you Antoine!
It would be an honor to be with such a gentleman... But I had also to think about my duty.

And my duty said this "Antoine is already a top gun, even faster than you are... You will be no help for him. You will be more usefull with a beginner or a backmarker whom really need help to climb the ladder".

If it was only for my pleasure, I will be delighted to form a strong Brabham team with you (and grap the team's title!).
Back to top Go down
http://www.alain-lefebvre.com
Antoine de Mautor
League Owner
Antoine de Mautor


Number of posts : 3617
Age : 36
Location : Nantes, France
Registration date : 2008-09-08

Formation des équipes et coaching Empty
PostSubject: Re: Formation des équipes et coaching   Formation des équipes et coaching Icon_minitimeFri 14 Nov 2008 - 11:38

I see what you mean Wink
Back to top Go down
http://files.historicsimracing.org/
Frank Labédan
Racing Legend
Frank Labédan


Number of posts : 1043
Age : 56
Location : france - Landes
Registration date : 2008-10-28

Formation des équipes et coaching Empty
PostSubject: Re: Formation des équipes et coaching   Formation des équipes et coaching Icon_minitimeFri 14 Nov 2008 - 21:27

Si je peux t'aider a progresser Alain, je t'accepte comme coéquipier lol!
En tout cas cela m'apportera beaucoup, c'est sur ,particulierement au niveau reglage chassis ou je suis une daube ...
et puis je ne suis pas rapide mais j'ai finis la plupart de mes courses ...Comme Alain d'ailleurs ...ça pourrait donner une belle place au champ conducteur :clap:
Back to top Go down
Sponsored content





Formation des équipes et coaching Empty
PostSubject: Re: Formation des équipes et coaching   Formation des équipes et coaching Icon_minitime

Back to top Go down
 
Formation des équipes et coaching
Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» Coaching

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Historic Simracing Organisation :: Archives :: Archives :: 2011 :: 1979 F1-
Jump to: