HomeHome  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  

Share | 
 

 European Championship for GT 1976 : Series Rules // Règlement

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
Antoine de Mautor
League Owner
avatar

Number of posts : 3607
Age : 29
Location : Nantes, France
Registration date : 2008-09-08

PostSubject: European Championship for GT 1976 : Series Rules // Règlement   Fri 31 Jul 2009 - 17:48

version française ci-dessous



This series will be run on the Historic GT and Touring cars 1.01 mod for rFactor. It is available here: Historic GT and Touring cars 1.01 mod

This series aims to be as historically realistic as possible, so we'll use the tracks from the 1976 season, and obviously the real point rules.


Sporting Regulations

1. Cars

31 cars are available. They all run in the same class, I.E Group 4.

Car choice is free. However the administrator can refuse to grant a driver a car that -he thinks- is too fast for him. In this case, the driver will have to choose another car. It is forbidden to change cars as long as you've raced at least one event with one car. The available carfiles are to be seen on the chassis choice topic.

The car roster of the ECGT used to be dominated by Porsche. We have chosen to allow a bigger amount of opponents (I.E BMW and de Tomaso), to make the races more interesting.

2. Races

The usual programm of a race week-end will be (all times given being CET) :

Saturday :

8.30pm: 2hrs Qualifying session

Sunday :

8.00pm: Practice Session
8.45pm: Warm Up
9.00pm: Start of the race

-Some races will require pit stops for fuel and tyres, some will not. It's up to you to learn the pit stop procedure so as to be as efficient as possible.

-The Monza race might have a special schedule, as its format is still to be determined.

3. Point rules

The point rule is:

1st : 20 pts
2nd : 15 pts
3rd : 12 pts
4th : 10 pts
5th : 8 pts
6th : 6 pts
7th : 5 pts
8th : 4 pts
9th : 3 pts
10th :1 pt


Standings will be made by adding points a driver has earned after each round. All results will be counted.

If two drivers are tied in points, they will be split by the count of their wins, and if they tie again, by their second place finishes, and so on until they get split.

Custom liveries :

Custom liveries are allowed. However, those paintschemes have to be close (not necessarily 100% accurate) to actual historic car liveries. Please join a picture of the real car when submitting your carfile.

Please indicate in the availabe cars topic if you will use a personnal livery. Skins must be sent by PM to Guillaume Siebert before Sunday 30th August.

Templates are available => HERE <=


Behaviour

-Respecting the opponent on the server is essential. The discipline enforced on the track will be the same during every training sessions as the one enforced during the races.
-Abusive driving or wrecking will be penalized, everyone should follow a self-taught gentleman-rule on track and on the forum. HSO admins won't waste time with unrespectful drivers, those will be banned from the league if they behave in a negative way towards the league or towards other drivers.


Enjoy your ECGT season @ HSO!!  cheers


Antoine de Mautor, Historic GT and Touring Cars admin


Last edited by Antoine de Mautor on Fri 31 Jul 2009 - 17:54; edited 1 time in total
Back to top Go down
http://files.historicsimracing.org/
Antoine de Mautor
League Owner
avatar

Number of posts : 3607
Age : 29
Location : Nantes, France
Registration date : 2008-09-08

PostSubject: Re: European Championship for GT 1976 : Series Rules // Règlement   Fri 31 Jul 2009 - 17:50



Ce championnat se courra sur le mod Historic GT and Touring cars 1.01 pour rFactor. Il est disponible içi : Historic GT and Touring cars 1.01 mod


Le but de ce championnat est d'être aussi proche que possible de la réalité historique, nous utiliserons donc les circuits de la saison 1976, et évidemment le barème de points réel.


Règlement Sportif

1. Voitures

31 voitures sont disponibles. Elles courent toutes dans la même catégorie, le Groupe 4.

Le choix de chassis est libre. Cependant l'administrateur peut refuser à un pilote une voiture qui serait trop rapide pour lui. Dans ce cas, le pilote en question devra choisir une autre voiture. Il est interdit de changer une fois que vous avez couru au moins une course. Les chassis disponibles sont visibles sur le topic de réservation.

Le peloton de l'ECGT était dominé par la présence des Porsche. Nous avons choisi d'autoriser un plus grand nombre d'adversaires (BMW et de Tomaso), pour rendre les courses plus ouvertes.

2. Courses

Le programme d'un week-end de course sera (heure de Paris) :

Samedi :

20h30: Qualifications (2 heures)

Dimanche :

20h00 : Essais libres
20h45: Warm Up
21h00: Départ de la course

-Certaines courses nécessiteront des pitstops, d'autre non. C'est à vous d'apprendre la procédure de ravitaillement pour y être aussi efficace que possible

-La course de Monza pourrait avoir un planning spécial, car son format n'est pas encore déterminé.

3. Point rules

The point rule is:

1er : 20 pts
2ème : 15 pts
3ème : 12 pts
4ème : 10 pts
5ème : 8 pts
6ème : 6 pts
7ème : 5 pts
8ème : 4 pts
9ème : 3 pts
10ème :1 pt


Les résultats seront calculés par l'addition du nombre de points engrangés par un pilote durant la saison. Tous les résultats seront comptés.

Si deux pilotes sont à égalités, Ils seront séparés par leur nombre de victoires, et si ils sont encore à égalité, par leur nombre de secondes places, et ainsi de suite jusqu'a ce qu'ils soient effectivement séparés.

Skins perso

Les skins perso sont autorisés. Cependant ils devront respecter (sans forcément être 100% exacts) les livrées réelles de l'époque. Merci de joindre une photo avec votre skin.

Merci d'indiquer dans le topic du choix des voitures si vous comptez utiliser un skin perso. Les skins sont à fournir par MP à Guillaume Siebert avant le Dimanche 30 Août.

Templates à télécharger => ICI <=

Comportement

-Le respect des concurrents sur la piste est essentiel. Les régles en vigueur sur la piste pendant les sessions d'entrainement seront les mêmes que durant les courses. Un pilotage risqué ou/et accidentogène sera puni, tout le monde doit se conformer à une régle du gentleman autodidacte sur le serveur comme sur le forum. Les admins HSO ne perdront pas leur temps avec des pilotes irrespectueux, ceux-ci seront bannis de la ligue si ils se comportent de façon négative envers la ligue ou envers les autres pilotes.


HSO vous souhaite une excellente saison d'ECGT!! cheers



Antoine de Mautor, admin Historic GT and Touring Cars
Back to top Go down
http://files.historicsimracing.org/
 
European Championship for GT 1976 : Series Rules // Règlement
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Historic Simracing Organisation :: Archives :: 2009 :: 1976 ECGT-
Jump to: