HomeHome  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  

Share | 

1984 Nürburgring All-Star Invitational Race

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
AuthorMessage
Carl Larrad
Racing Legend

Number of posts : 6719
Registration date : 2008-12-20

PostSubject: Re: 1984 Nürburgring All-Star Invitational Race   Fri 5 Nov 2010 - 23:04

Well i think i had the best start ive ever had in my life i went from last to 5th on the 1st lap managed to get in the way of Gui for a lap or so and lost control of the car in my only mistake of the race really ...
Had to watch everyone drive by ...I Think i re-Started in 15th place and managed to fight my way back up to 10th
had good fights with Ben,Vincent , and then caught Franck as he spun for a near photo finish ...

That was full of drama one of the best races ive had the pleasure of racing in ....

Congrats Carlo :champ:

Thx very much to Frank Gui and HSO for organizing and thx to everyone who competed
tonight as it was a great race with some great drivers ... :clap: :drink:

What we do Monday to Friday Keeps us up with the Competition ...
What we do Saturday and Sunday Keeps us ahead ...
Back to top Go down
http://www.historicsimracing.org/
Thomas Cazorla
Pro Driver

Number of posts : 858
Registration date : 2008-11-17

PostSubject: Re: 1984 Nürburgring All-Star Invitational Race   Fri 5 Nov 2010 - 23:13

6th cheers

After an epic fail in qualy lol! I made a cautious start cause some cars was very warpy What a Face
On T2 exii I had already gain a lot of positions but in the straight betwen (let me count.. ) T8 and T9 I hit very hard at high speed a black car who was parked on the right. I didn't see it at time because I was in full overtaking.
So I lost a couple of positions but my car was entire What a Face I hope this driver could go back on track.

After that I pushed hard to came back to the pack in front of me and later I overtakes finally all the cars of this pack.
The end was difficult. Pierre came back slowly but surely. I was happy there has not one more lap.

I had to found something to fix better my g27. It not hold very well because thickness of my desk is rounded.

Very fun evening
----

6e cheers

Après ma qualif d'anthologie, je pars prudement car y a pas mal de lag chez certains.
Sortie T2 j'ai deja repris quelques positions, mais dans la ligne droite entre T8 et T9 je me prends de plein fouet une merco noire garé sur la droite. Je ne l'ai vu qu'au dernier moment car je déboitais pour un dépassement.
J'ai donc perdu pas mal de places sur le coup, mais la caisse a survécu. J'espère que le pilote que je n'ai pu éviter a pu repartir.

Après ça j'attaque fort pour revenir sur le paquet de devant, puis je passe finalement tous les pilotes du groupe.

La fin fut difficile, je suis moins dans le rythme et Pierre remonte lentement mais surement. Heureusement pour moi qu'il ne restait pas un tour supplémentaire.

Bon maintenant faut que je trouve un système pour mieux fixer mon g27, l'épaisseur de mon bureau est arrondi ce qui fait que j'ai pas une surface de fixation optimale.

Soirée super fun (y avait quoi à la télé?lol! )

Number of posts : 1397
Registration date : 2008-12-15

PostSubject: Re: 1984 Nürburgring All-Star Invitational Race   Fri 5 Nov 2010 - 23:22

L'année prochaine, je fais le championnat DTM, s'il y en a un.

Le départ a été chaud, je me retrouve dans les glissieres sans trop avoir compris. Je pense que ça laguait pas mal. J'espere que c'etait pas moi. Heureusement, devant moi, ça fait des erreurs et je me retrouve vite en baguarre avec Jean François, Carl et Ben. Le pied.

Et dire que j'ai failli rater ça

Merci HSO, Merci Frank. Super, comme d'habitude.

Edit : Désolé, c'est moi qui laguais au départ.

Sorry Kimmo for the lag at the start.

Number of posts : 750
Registration date : 2010-01-02

PostSubject: Re: 1984 Nürburgring All-Star Invitational Race   Fri 5 Nov 2010 - 23:42

@ Thomas, pour bloquer ton G25, intercale une épaisseur de caoutchouc (de la chambre à air si tu n'as rien d'autre. Après ça ne glisse plus et ça tient donc super bien (je peux emporter tout le bureau qui n'en est pas un avec le volant si je tire trop fort dessus). Wink

Tu as dépassé tout le groupe, oui, c'est vrai. Mais tu te souviens comment m'as dépassé ? Tu n'y étais pas pour grand chose. :langue:
Back to top Go down
Thomas Cazorla
Pro Driver

Number of posts : 858
Registration date : 2008-11-17

PostSubject: Re: 1984 Nürburgring All-Star Invitational Race   Fri 5 Nov 2010 - 23:51

Pierre Pfleger wrote:
@ Thomas, pour bloquer ton G25, intercale une épaisseur de caoutchouc (de la chambre à air si tu n'as rien d'autre. Après ça ne glisse plus et ça tient donc super bien (je peux emporter tout le bureau qui n'en est pas un avec le volant si je tire trop fort dessus). Wink

Tu as dépassé tout le groupe, oui, c'est vrai. Mais tu te souviens comment m'as dépassé ? Tu n'y étais pas pour grand chose.

Merci pour le tuyaux. Je dois avoir ça en stock

Pour le dépassement me souviens plus trop à vrai dire, j'ai des problèmes de mémoires (c'est pas Alzheimer, mais presque Laughing , j'en rigole volontiers mais c'est une vraie plaie).
Je m'en vais revisionner le replay, ça devrait être bien fun également.

PostSubject: Re: 1984 Nürburgring All-Star Invitational Race   Sat 6 Nov 2010 - 1:08

Me and Steve where both historically correct ,finishing in 5th and 10th with Watson and Hunt ....
Just as the real result finished in 1984 ....

God HSO is accurate :rigol:

Back to top Go down
Jukka Maattanen
Racing Legend

Number of posts : 1505
Registration date : 2009-12-17

PostSubject: Re: 1984 Nürburgring All-Star Invitational Race   Sat 6 Nov 2010 - 8:17

Carl Larrad wrote:
Me and Steve where both historically correct ,finishing in 5th and 10th with Watson and Hunt ....

But I bet you didn't have sex with a hundred women before and after the race Wink
Back to top Go down
Ben Paulet
Racing Legend

Number of posts : 8001
Registration date : 2009-07-29

PostSubject: Re: 1984 Nürburgring All-Star Invitational Race   Sat 6 Nov 2010 - 11:32

Soirée très sympathique avec son mod foutage de gueule inside. Je veux parler du chat pendant les qualifs. Les spins ont faire pleuvoir les "lol". lol!
Je réalise une qualif honorable, mais une course qu'on pourrait qualifier de pathétique et ce à cause de 2 grosses erreurs ou j'accroche trop les vibreurs qui ont failli m'envoyer en spin destructeur. Désolé Jody, je ne t'ai pas fait honneur lol!
Les grosses bouches vous remercient pour cette soirée. :frank:
Back to top Go down
Carl Larrad
Racing Legend

PostSubject: Re: 1984 Nürburgring All-Star Invitational Race   Sat 6 Nov 2010 - 11:44

Jukka Maattanen wrote:
Carl Larrad wrote:

But I bet you didn't have sex with a hundred women before and after the race Wink
No but apparently im on a promise lol!

Back to top Go down
Guillaume Siebert
League Owner

Number of posts : 13538
Registration date : 2008-09-08

PostSubject: Re: 1984 Nürburgring All-Star Invitational Race   Sat 6 Nov 2010 - 12:17

I havent watched the replay yet, all I know is that I took a good start and was leading before T1 but got pushed off track and lost 4 spots. I spun later in lap 1 and found myself behind Jieffe and Carl. Nice fight with Carl until his mistake. Smile
Then I pushed to catch Steve and Franky, I eventually caught Steve, who spun right in front of me, I couldnt avoid him. The shock wasn't too bad, and Steve kindky waited for me to give me his spot :hello:

Franky was now 10s ahead, with 5 laps to go, I reduced the gap by 2s/lap and finally caught and overtook him by the outside of the last turn of the very last lap for the last podium spot. Sorry Franky. :D

Number of posts : 1017
Registration date : 2008-12-13

PostSubject: Re: 1984 Nürburgring All-Star Invitational Race   Sat 6 Nov 2010 - 16:38

Très bonne soirée hier soir, beaucoup d'amusement et de plaisirs, un régal Very Happy

La formule des qualifs est très sympa (en plus elle me convient pas mal on dirait Smile ), elle m'a permi d'accroché un temps correct et me placer devant des pilotes qui sont plus rapides que moi en course (de quoi les ennuier... Laughing ).

La course (il y en aurait eu 2 j'aurais adoré) est partie en trombe mais çà n'a pas trop cartonné au début (dumoins devant moi). J'ai perdu 2 ou 3 places que j'ai retrouvé assez vite, mais j'avais des rapides derrière moi (Greg, Jieff, Pierre, Thomas...) ils sont tous passés mais pas facilement, je me suis bagaré, j'ai résisté autant que j'ai pu et ce fut très chaud et très correct. La dernière baston avec Frank L. était magnifique jusqu'au dernier tour (quelles sensations bounce ).

Il y a des circuits où j'ai du mal avec les DTM, mais avec la Merco (que je ne connaissais pas, en plus c'est une 84, donc sans doute différentes des 88) sur ce circuit où je m'étais déjà amusé comme un fou en championnat (sur BM), çà été un grand panard. La voiture se comportait à merveille et je n'étais jamais obligé de surconduire. Vraiment top.

Merci Franky, HSO et tous :top: . Bravo Carlo CAMPIONISSIMO :top:
Back to top Go down
Jérémy Bouteloup
Rookie

Number of posts : 42
Registration date : 2010-05-03

PostSubject: Re: 1984 Nürburgring All-Star Invitational Race   Sun 7 Nov 2010 - 20:45

Je viens de revoir le replay et c'est en effet moi qui te sors Guillaume, toutes mes excuses j'avais absolument pas remarqué que c'était à cause de moi que tu étais parti trop large, sur le coup j'ai pensé que tu avais manque ton freinage. Si j'avais su j'aurais attendu pour que tu repasses devant. Surtout que ma course a été relativement insipide, Carlo étant vraiment trop rapide et Frank tournant légèrement moins vite que moi, j'ai fais toute la course en solo, bref c'était pas de plus passionnant.
Merci pour l'organisation en tout cas et encore désolé Guillaume, c'était pas mon intention de te jeter dehors
Back to top Go down
Guillaume Siebert
League Owner

Number of posts : 13538

PostSubject: Re: 1984 Nürburgring All-Star Invitational Race   Sun 7 Nov 2010 - 22:13

Np Jeremy ça arrive je sais bien que c'était pas intentionnel et puis attendre quelqu'un après le premier virage est bien trop dangereux avec les furieux qui arrivent, les excuses sur le forum suffisent. Wink

Number of posts : 11663

PostSubject: Re: 1984 Nürburgring All-Star Invitational Race   Tue 9 Nov 2010 - 15:55

Final Standings

Pos Driver Nat. # 1984 Driver Laps Race Result Grid FL
1 Carlo Pozzi 10 Alan Jones1222mn34s4012
2 Jérémy Bouteloup 12 Klaus Ludwig12+13s0733
3 Guillaume Siebert 7 Jacques Laffite12+24s2121
4 Frank Verplanken 17 John Surtees12+24s4054
5 Steve Parker 9 John Watson12+39s5145
6 Thomas Cazorla 14 Phil Hill12+52s321410
7 Pierre Pfleger 18 Niki Lauda12+53s0897
8 Philippe Martinelli 6 Manfred Schürti12+59s90716
9 Franck Labédan 5 Alain Prost12+1mn08s47158
10 Carl Larrad 15 James Hunt12+1mn08s64169
11 Kimmo Kononen 8 Hans Herrmann12+1mn11s651314
12 Vincent Beretta 2 Jack Brabham12+1mn11s79176
13 Ben Paulet 19 Jody Scheckter1122mn43s64 815
Rtd Jean-François Bovy 11 Ayrton Senna10DNF1012
Rtd Pierre Labédan 3 Keke Rosberg8DNF12 11
Rtd Grégoire Goissen 4 Carlos Reutemann5DNF6 13
Rtd Eric Plana 16 Denny Hulme0DNF11--

Pole Position : Carlo Pozzi – 1mn51s83
Fastest Lap : Guillaume Siebert – 1mn51s88
Back to top Go down
http://historicsimracing.org/en/index
Greg Goissen
Racing Legend

Number of posts : 4231
Registration date : 2010-03-25

PostSubject: Re: 1984 Nürburgring All-Star Invitational Race   Tue 9 Nov 2010 - 16:56

sympa ce petit tableau :top: moi sympa mon classement dans celui ci Twisted Evil lol!

Number of posts : 308
Registration date : 2009-08-08

PostSubject: Re: 1984 Nürburgring All-Star Invitational Race   Fri 19 Nov 2010 - 19:37

Pierre Pfleger wrote:
affraid Wow Kimmo, what a connection do you have !!! The DL is very good, but the UL is awsome ! Is it fibre ? Pfff, I'm not near to have something like that in my forest ... Laughing

With a connection like yours I would install a home server. And you don't need some more hardware, do you know "Weezo" ? It's a great application that allows you to give anything you want to who you want direct from your pc (people connect to your pc like it was a sever). You can put things on a public or private site (on your computer) or just give a link if you just want to give a file. :top: I use it, but with my UL it's just good for tiny things.
Sweet. My internet is almost sorted now. Finally the new ISP admits there's something wrong with the upload speed... Smile Anyhow, I might be able to run a server occasionally, if there is a need for one.

PostSubject: Re: 1984 Nürburgring All-Star Invitational Race   

Back to top Go down

1984 Nürburgring All-Star Invitational Race
View previous topic View next topic Back to top 
Page 7 of 7Go to page : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
 Similar topics
-
» The Lone Brit Kid in the Lone Star State
» RuPaul's Drag Race
» Race is Artificial
» "Pride" in your culture/race/whatever
» Daily Star: "Maddie mum in sad trip"