HomeHome  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  

Share | 

Round 11 - Österreichring

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
AuthorMessage
Tiago Malafaya
Racing Legend

Number of posts : 3384
Registration date : 2008-10-05

PostSubject: Re: Round 11 - Österreichring   Sun 26 Sep - 22:58

Kimmo Kononen wrote:
Later, after Tiagos sudden death, what the hell happened there? I was catching 2 backmarkers on the front straight. Turbo power took care of one little piggy, and the next one made a lateral somersault with a twist, in front of me. The Turbo probably sucked out all air from behind him, so it created a vacuum behind his rear wing. Boing said the Renault as it followed the example, most likely being such a gentleman thinking; sorry, I made you spin, I'll spin myself.
And avoiding damage to myself. So I stalled, facing the wrong way, and a bunch of cars coming behind the mountain. Sweet, got the engine running, once I turned off and on the ignition, then got going once everyone had passed that I could hear. No worries, lost some 20 seconds but at least my car was still intact.

After that the race was pretty uneventful, with the odd retirement, somewhere in front of me. Ended up 5th.

Congrats podium and the rest of the finishers. Was a tough race.

ahahahah........ nice one Kimmo but it was my mistake..... made a downshift from 4th to 1st instead of 3rd...... But it was so much fun. We made me keep awake in there... thx :top:

And Monsieur Guillaume, you have quite a fat Arrows there :langue: ( no worries, maybe I got relaxed because it was you who was there and you were under pressure from Kimmo Wink )
Back to top Go down
Vincent Beretta
Racing Legend

Number of posts : 1397
Registration date : 2008-12-15

PostSubject: Re: Round 11 - Österreichring   Sun 26 Sep - 23:16

Erreur de débutant : j'avais les pneus de qualifs. Au bout de 10 tours, le pneu avant gauche a explosé. Teminé.

Dans un 1er temps, j'ai mis ça sur le compte d'un setup mal branlé scratch et ça n'est qu'une demi-heure plus tard que j'ai réalisé d'où venait le problème. :doh:

Bravo aux finisseurs :top:

Number of posts : 347
Registration date : 2009-05-26

PostSubject: Re: Round 11 - Österreichring   Sun 26 Sep - 23:50

Salut à tous, Wink Encore une fois désolé de ne pas avoir pris part aux qualifs et finalement à la course aussi. Embarassed . Encore beaucoup de problème avec la sensibilité des bras et des mains et surtout avec la conduite pointue des F1 1979. A plus de 10 secondes du temps des premiers aux entrainements et ce matin en crise aigüe d'arthrose et de polyarthrite pale voilà seulement une heure que je suis en mesure de poser mes mains sur le clavier de mon portable. Rolling Eyes Vu ma situation et le nombre de pilotes demandant un volant pour la course, je vais rendre libre la place de pilote dans le Team Lotus. Si je vois que je suis OK pour une course, je prendrai une voiture libre. Cela me semble plus logique dans mon état de santé actuel et compte tenu de la difficulté de conduite ces voitures. C'est pourtant mon mod rFactor préféré mais "à l'impossible... ".
Que ce soit en Lotus, Ferrari, Renault ou autres, j'espère à bientôt en piste avec ces F11979. Cool
Back to top Go down
Jan Verschueren
Club Driver

Number of posts : 133
Registration date : 2008-12-15

PostSubject: Re: Round 11 - Österreichring   Mon 27 Sep - 1:47

Kimmo Kononen wrote:
I was catching 2 backmarkers on the front straight. Turbo power took care of one little piggy, and the next one made a lateral somersault with a twist, in front of me. The Turbo probably sucked out all air from behind him, so it created a vacuum behind his rear wing. Boing said the Renault as it followed the example, most likely being such a gentleman thinking; sorry, I made you spin, I'll spin myself.

I saw part one of that unfolding in my rearview mirror and remember thinking "this is a really awkward time to catch me Kimmo", but there was nothing for it, I had to just stay predictable through the chicane and let you by after.

Whether this added stress had anything to do with it or not I don't know, but, after reviewing my local replay, fact is I dragged the rear tyres on the 2nd downshift (i.e. I mistimed by downshift "blip". I go 6-4-2 for that turn... and, yes, I do use an H-shifter, right foot braking, heel and toe and no auto clutch, auto blip or anything to drive these cars, just like the drivers at the time did... call me a masochist). As my error combined with the bumpyest sector of the track (looking at this through modern eyes, it's hard to believe anyone at the time thought this chicane was a good idea), I lost it and spun out. 100% my fault and I take full responsibility for this incident. Humble apologies again.
As an aside, it might surprise you to learn that shouting "Oh no!!! -crap crap crap crap..." at one's monitor does nothing towards regaining control of a virtual, spinning 1970's Formula One car... :aie:

On the whole I'm happy I didn't jynx myself by making my earlier post, but I'm really dissappointed at the string of unforced errors I made in this race. Yes, this track doesn't suit my style of driving and I don't like it much, but that's no excuse for losing about a lap's worth of time in just having the car get away from me. Especially in view of the fact I was able to spend more time preparing for this race than any other I have participated in so far in this series. Embarassed
Back to top Go down
finally gone :)
Racing Legend

Number of posts : 3192

PostSubject: Re: Round 11 - Österreichring   Mon 27 Sep - 8:51

Encore 7e :smil20: Trop lent sur la moitié de la course, 2-3 grosses erreurs me faisant perdre une quinzaine de secondes, et un point. Bravo devant :first:
Back to top Go down
Gianluca Desposito
Racing Legend

Number of posts : 1266
Registration date : 2009-09-14

PostSubject: Re: Round 11 - Österreichring   Mon 27 Sep - 9:01

Hard to clear the race for me, more then one hour it was not simple, i was happy to finish the race and 10° position it is a a satisfaction!
Little pushing after the start in 1st chicane, i lost the the group..( In any case I lost the group :rigol: ) some first laps with Patricie G. and Jan Verschueren were fighting and fun, after we have lost, it was a good fight :yaa:
All the rest of the race i'm concentred to not finish out of the track and to check Luis G. that would arrive shortly.. Very Happy
Tiring race but good race! :D

Number of posts : 211
Registration date : 2008-11-12

PostSubject: Re: Round 11 - Österreichring   Mon 27 Sep - 9:02

Premier point cette année :champ: mais c'est à peu près tout ce que j'ai a dire à dire sur cette course où je n'ai pas vu grand monde. JP se plante devant moi en début de course alors que je revenais sur lui ; par la suite, il ne sera jamais très loin derrière mais pour une fois il fera plus d'erreur que moi : domage car on n'a jamais vraiment pu s'arsouiller ! Bravo à la famille Labedan et assimilé pour avoir monopilisé le podium et bravo à tous les courageux qui doivent se farcir les veaux du plateau et qui sont néanmoins présents... :top:
Back to top Go down
Greg Goissen
Racing Legend

Number of posts : 4233
Registration date : 2010-03-25

PostSubject: Re: Round 11 - Österreichring   Mon 27 Sep - 10:06

une grande course , tres difficile nerveusement pour moi , de ma 3 eme place sur la grille j ai reussi comme a hockenheim a faire le HOT SHOT au depart et me retrouver en tete a la 1er chicane , des la sortie de la chicane pas 1 seconde pour respirer que Pierre plonge dans mon aspiration avec Guillaume accroché a sa boite de vitesse :yaa: :yaa: dans la 2 eme ligne droite apres la grande courbe a droite exactement la meme chose , j avais chaud aux fesses pour rester poli , je m ecarte un peu de la trajectoire dans le long droit en devers qui suit , Pierre plonge a l interieur :clap: je n insiste pas ( c est la famille quand meme lol! lol! ) pas le temps de souffler que dans le 1 er double gauche Guillaume se met a linterieur , il est dans l angle mort de mes retros impossible de savoir ou il se situe exactement , je laisse donc beaucoup de place a l interieur et il passe egalement , de la j ai besoin de 3 bon tours pour me calmer un peu et me replonger dans ma course , je m accroche a la voiture de guillaume qui est a 2.5 s devant moi , apres 3 ou 4 tours , guillaume spin , je repasse 2eme .
a partir de la une belle bagarre a distance pendant 20 tours avec Carlo qui a etait tout le temps entre 2.2s et 3.1 derriere moi )
Je suis revenu jusqu a 1.7 s de Pierre mais il etait impossible pour moi de le rattraper , il etait d une regularite incroyable et comme j etais deja au max de ce que je pouvais si je voulais insister je serais sorti de la piste .
a 15 tours de l arrivee une petite erreur de rapport sélectionné me fait faire un petit passage dans l herbe dans la grande courbe a droite apres la chicane ( autant vous dire qu entre le bitume est la barriere il n y a qu une bande large d un metre d herbe ), dans une serie de reflexes minutieux j ai reussi a controler la voiture sans toucher la barriere mais ca a etait tres chaud pour moi Twisted Evil Twisted Evil )
de la pierre est passe a 8 secondes , j ai consulté ou etait le 3eme , et la j ai vue qu il s agissait de Franck Laughing j ai souri et je me suis concentre a ramener la voiture en 2 eme position .

RESULTAT/

UN PODIUM 100 POURCENT FAMILLIAL :clap: :clap: :clap: :clap: :first: :second: :third: qui m a fait tres plasir , surtout la partie de donuts qui a eu lieu apres la ligne d arrivée avec les 2 Tyrells et ma Mclaren

ps : merci a tous les lapés pour leur correction en piste :top: :top: :hello:
Back to top Go down
Pierre Pfleger
Pro Driver

Number of posts : 750
Registration date : 2010-01-02

PostSubject: Re: Round 11 - Österreichring   Mon 27 Sep - 10:19

Pour ma part, j'ai fini la soirée tôt et dégouté. Je m'en voulais à mort de ne pas avoir été plus patient, surtout en voyant que Vincent ramène un point. Car je le suivais facilement, étant sans aucun doute plus rapide.
Très raisonnablement j'avais décidé de le suivre en me disant que de toute façon je ne pourrais pas chercher les gars qui nous précedaient. Mais voilà, lorsqu'au bout de trois quatre tours derrière lui je l'ai vu faire une faute dans le droit en montée qui précède la ligne droite opposée, j'ai décidé de passer. Mais la Williams va vite et je ne me suis retrouvé devant lui qu'au bout de la ligne droite. Du coup j'ai freiné trop tard en arrivant sur le gauche-droite. Dans le gauche j'étais completement à l'exterieur et bien sur, dans le droit ... ça ne passait pas ! J'ai jeté la voiture pour taper la rambarde de coté en essayant de ne pas abimer ma direction, mais le choc sur les deux roues gauche a rendu ma caisse inconduisible et j'ai abandonné totalement dépité. Sad Laughing (maintenant j'en ri, mais hier soir je me serais arraché les cheveux).
En fait, j'en ai oublié le début de course ou je n'étais pas loin de Carlo de Carl et de Franck L. A ce moment là j'étais 7eme et je pensais que ma course serait interessante. Mais bien sur je me suis loupé dans cette chicane que je hais et j'ai perdu 6 places je crois. C'est pourquoi je voulais ensuite rester derrière Vincent car en suivant une voiture la chicane passait bien (lorsque le pilote devant la prend bien). Car j'ai eu beau m'entrainer (quoique surement moins que d'habitude, j'étais trop occupé les derniers temps) je n'ai jamais trouvé le truc pour rentrer correctement dans ce droit en aveugle. Evil or Very Mad

Enfin, vivement Zandvoort ou il n'y a pas de chicane (je maudis le gars qui a inventé ça). :D

Bravo au podium familial (et après Pierre dit qu'il n'y a pas d'alien dans la famille Laughing peut etre pas, mais vous etes tous tombé dedans quand vous étiez petits. Ou alors vous avez un secret .?.. Suspect lol! ). Bravo à vous, la classe ! :clap:
Back to top Go down
Kimmo Kononen
Experienced Driver

Number of posts : 308
Registration date : 2009-08-08

PostSubject: Re: Round 11 - Österreichring   Mon 27 Sep - 10:55

Jan Verschueren wrote:
Kimmo Kononen wrote:
I was catching 2 backmarkers on the front straight. Turbo power took care of one little piggy, and the next one made a lateral somersault with a twist, in front of me. The Turbo probably sucked out all air from behind him, so it created a vacuum behind his rear wing. Boing said the Renault as it followed the example, most likely being such a gentleman thinking; sorry, I made you spin, I'll spin myself.

I saw part one of that unfolding in my rearview mirror and remember thinking "this is a really awkward time to catch me Kimmo", but there was nothing for it, I had to just stay predictable through the chicane and let you by after.

Whether this added stress had anything to do with it or not I don't know, but, after reviewing my local replay, fact is I dragged the rear tyres on the 2nd downshift (i.e. I mistimed by downshift "blip". I go 6-4-2 for that turn... and, yes, I do use an H-shifter, right foot braking, heel and toe and no auto clutch, auto blip or anything to drive these cars, just like the drivers at the time did... call me a masochist). As my error combined with the bumpyest sector of the track (looking at this through modern eyes, it's hard to believe anyone at the time thought this chicane was a good idea), I lost it and spun out. 100% my fault and I take full responsibility for this incident. Humble apologies again.
As an aside, it might surprise you to learn that shouting "Oh no!!! -crap crap crap crap..." at one's monitor does nothing towards regaining control of a virtual, spinning 1970's Formula One car... :aie:

On the whole I'm happy I didn't jynx myself by making my earlier post, but I'm really dissappointed at the string of unforced errors I made in this race. Yes, this track doesn't suit my style of driving and I don't like it much, but that's no excuse for losing about a lap's worth of time in just having the car get away from me. Especially in view of the fact I was able to spend more time preparing for this race than any other I have participated in so far in this series. Embarassed
No problem Jan. I know you keep one eye in the mirror every time, I know it wasn't your fault. Nothing happened anyway Smile

I use my shifter too, for that corner I go 6-4-3-2, because the Renault wants to lock the rears if I skip 3rd. No, auto-anything, hence the stall... :D
Back to top Go down
Pierre Labédan
Pro Driver

Number of posts : 651
Registration date : 2009-04-29

PostSubject: Re: Round 11 - Österreichring   Mon 27 Sep - 10:58

merci pierre,je n aime pas les chicanes non plus et au risque de te decevoir il y a en une à zandvoort :aie: j yai fini une course que je menais facilement l'an dernier What a Face
Back to top Go down
Carlo Pozzi
Pro Driver

Number of posts : 805
Registration date : 2009-11-28

PostSubject: Re: Round 11 - Österreichring   Mon 27 Sep - 12:32

Carl Larrad wrote:
Carlo Pozzi wrote:
4th is not bad at last... with 3 damaged suspensions

enjoyed the first laps battling with Carl , until he went into me and damaged both my left susps ,

Carlo i was trying really hard to put you under some pressure i dont think ive ever been in the
position to do that before but i locked up under braking ..I Did'nt think id touched you ...

So Im Really Sorry for that Embarassed

No Problem m8, watched the replay and there was effectively no visible contact
Back to top Go down
Frank Labédan
Racing Legend

Number of posts : 1043
Registration date : 2008-10-28

PostSubject: Re: Round 11 - Österreichring   Mon 27 Sep - 17:20

Bon départ pour moi, je me retrouve vite aux fesses de Greg sans forcer, me sentant meme plus rapide...Ooops je verifie rapidement que je n'ai pas le set de qualif, mais non tout va bien ...
rapidement Carl et Carlo me deboitent sur la ligne droite ...je reviens dans les parties sinueuses, mais ne peut reprendre ma place sans prendre de gros risques ...donc je gere ...
puis Carl part dans le rail ( :smil20: ) et je colle Carlo de + en + ...il me touchera a ma premiere attaque, laissant Gui nous passer pour la 3eme place !!
puis gui et Carlo vont sortir me laissant une jolie place sur le podium :third:
Bravo a Pierre et Greg et merci aux lappés pour avoir facilité les depassements ...
Ce circuit etait très sympa ... a bientot
:hello:

PostSubject: Re: Round 11 - Österreichring   Mon 27 Sep - 17:40

circuit très sympa comme je les aime,pour ceux qui aiment les sensations visionnez le freinage du 9 eme tour à la chicane entre les deux arrows affraid :doh: lol!

Last edited by Pierre Labédan on Mon 27 Sep - 22:08; edited 1 time in total
Back to top Go down
Pierre Labédan
Pro Driver

PostSubject: Re: Round 11 - Österreichring   Mon 27 Sep - 18:03

[quote="Carlo Pozzi"]4th is not bad at last... with 3 damaged suspensions

and lapped quicker than anyone else in the final laps

:grrr: cutting the

chicane little snake lol!
Back to top Go down
Carlo Pozzi
Pro Driver

Number of posts : 805
Registration date : 2009-11-28

PostSubject: Re: Round 11 - Österreichring   Mon 27 Sep - 18:11

[quote="Pierre Labédan"]
Carlo Pozzi wrote:
4th is not bad at last... with 3 damaged suspensions

and lapped quicker than anyone else in the final laps

:grrr: cutting the

chicane little snake lol!

lol! Did once i think in the last laps for the usual Alfa lack of brakes and a lot of oversteer entering the corner which starts at midrace..

Was forced to do it a lot of times during the 2nd half...

If i had your Tyrrell brakes.. lol!
Back to top Go down
Pierre Labédan
Pro Driver

PostSubject: Re: Round 11 - Österreichring   Mon 27 Sep - 18:22

no matter you were very fast all along the race with the alfa ,and the tyrrell is for sure a better car Wink
Back to top Go down
Tiago Malafaya
Racing Legend

Number of posts : 3384
Registration date : 2008-10-05

PostSubject: Re: Round 11 - Österreichring   Mon 27 Sep - 20:55

Pierre Labédan wrote:
circuit très sympa comme je les aime,pour ceux qui aime les sensations visionnez le freinage du 9 eme tour à la chicane entre les deux arrows affraid :doh: lol!

I didn't like that braking at all :langue:
Back to top Go down
Guillaume Siebert
League Owner

Number of posts : 13546
Registration date : 2008-09-08

PostSubject: Re: Round 11 - Österreichring   Wed 29 Sep - 18:45

Standings updated // Classements à jour

Number of posts : 1043
Registration date : 2008-10-28

PostSubject: Re: Round 11 - Österreichring   Thu 30 Sep - 16:21

Merci Gui ...
:bangry: ya du favoritisme ... devancé par une ligier qui a moins de points :hihi: !

Number of posts : 11663

PostSubject: Re: Round 11 - Österreichring   Thu 30 Sep - 16:53

lol!
Back to top Go down
http://historicsimracing.org/en/index
Kimmo Kononen
Experienced Driver

PostSubject: Re: Round 11 - Österreichring   Thu 30 Sep - 17:27

When does the server open for Zandy then? Offline practice isn't exactly the same when trying to time the chicane... Neutral
Back to top Go down
Guillaume Siebert
League Owner

PostSubject: Re: Round 11 - Österreichring   Mon 4 Oct - 13:43

The server is running on Zandvoort now. Wink

PostSubject: Re: Round 11 - Österreichring   Mon 4 Oct - 22:50

Smile
Back to top Go down
Guillaume Siebert
League Owner

PostSubject: Re: Round 11 - Österreichring   Tue 5 Oct - 8:18

Gianluca has made a video of the race, I haven't watched it yet, but you can download it here :

Gianluca a fait une video de la course, je ne l'ai pas encore regardé mais vous pouvez la telecharger ici :

=> DOWNLOAD <=

:hello:

PostSubject: Re: Round 11 - Österreichring   

Back to top Go down

Round 11 - Österreichring
View previous topic View next topic Back to top 
Page 4 of 5Go to page : Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
 Similar topics
-
» 100 Round Drums for the Bren
» Bofors 40 mm drill round
» CAN XIN MAU PATTERN CUA MERRY GO ROUND
» "Spin and Manipulation - Round Up the Usual Suspects " -Isabel Oliveira and Joana Morais 23/10/2014
» There's a rumour going round Kate's in the NY Honours list